Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

operation

Redigeret 23 marts, 2012, 06:38 i Rygsmerter
ej herinde har et lille problem, jeg står over for en større operation,

men ved ikke om jeg vil, men som min læge siger hvis jeg ikke tager imod en operation, risikerer jeg at miste førligheden.

min mr scanning viser,,

sværer degenerative forandringer fire nederste niveauer.

samt svær central stenose på L2/L3 L3/L4 OG L4/L5.

samt prolaps i venstre side L2/L3.

hospitalet siger.
dekompression på de 3 miderste lunbale niveauer.

er der nogen der kender til operation for ovenstående.

og hvordan er det gået efter operationen?

Harry

Kommentarer

  • Indstillinger
    Min mor blev opereret for spinalstenose L4/L5 for 4 år siden på rigshospitalet.

    Under operationen havde de strejfet en nerve, så hun skulle ligge ned det første døgn, siden har hun ikke mærket noget til det.

    Min mors gangdistance er ikke blevet bedre, men hun tager ikke længere smertestillende, højest et par panodiler en gang imellem.

    Min mor afviste operation i flere år, men én gjorde hende opmærksom på, at hvis først hun fik problemer med at styre det, der skal i wc'et ville dette ikke bedres med en operation.
    Så sagde hun ja tak til operationen.
  • Indstillinger
    Jeg har fået sådan en operation, og jeg er meget glad for det. Jeg kunne næsten ikke gå, og jeg havde meget store smerter.
    Man lovede mig, at jeg efter opartionen kunne gå igen, men selve ryggen kunne man ikke gøre noget ved.
    Jeg kan nu gå, alt det jeg vil, men skal tage hensyn til min ryg ved træning og flere andre aktiviteter. Det er til at leve med.
    Jeg havde spinalstenose i hele lændedelen, der var degeneration i alle leddene og jeg har haft flere diskusprolapser.
    Jeg blev opereret i januar 2008, og jeg fungerer stort set, når blot jeg husker at tage hensyn til min ryg.
    Jeg synes ikke du skal sige nej, man tilbyder ikke sådan en operation, hvis der er andre muligheder for dig.
    Så lyt til din læge.
  • Indstillinger
    Hej.

    Lad vær med at lade dig operere, er selv blevet opereret 3 gange samme sted L4 OG L5 pga løst materiale. løse skiver og løse skruer. Er idag blevet invalid og lyt til din læge. Du vil fortryde det og jeg ved godt at mange siger at du skal.. Men læs på minryg.dk og du vil få et chok. Der er også mange sider på nettet hvor der faktisk står hvilke komplikationer du kan opleve og det er ikke for sarte sjæle.. Jeg håber at du vil tænke dig rigtigt godt om,det er ikke lykken at blive rygopereret... Lægerne er desværre ikke ærlige og de fortæller dig ikke hvilke større komplikationer du kan risikere. Du er velkommen til at skrive til mig.

    togtrolden@privat.dk

    Mvh.
    Mette Agerbo
Log in eller Registrér for at kommentere.