Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kæreste og Konstant ondt i maven

Hej Netdoktor
Jeg er en pige på 17 år, og jeg har lige fået min første kæreste.
Det er kun 3 dage siden, og jeg har haft konstant ondt i maven lige siden. Jeg ved ikke om det er på grund af ham, eller om det har noget med min menstruation at gøre. Jeg har dog sjældent ondt når jeg har menstruation.
Hver gang vi har været sammen, har jeg ikke haft så ondt i maven som jeg har når han ikke er her. Jeg er personligt en person som gerne skal have styr på alting. Jeg har brug for at kontrollere alting. Jeg laver også rigtig meget i min fritid som fx. frivilligt arbejde- politisk arbejde, almindelig arbejde, og skole.
Den anden dag var han hjemme hos mig og spise frokost med mine forældre, og jeg ved ikke hvad der skete, men jeg blev simpelthen nødt til at gå ud på toilettet for at brække mig. jeg har før haft situationer, hvor jeg brækkede mig, og jeg tror det har noget at gøre med at jeg føler mig presset af situationen. men det jeg egentlig vil have svar på er, hvorfor har jeg så ondt i maven? hvorfor er min appetit totalt ødelagt? er det fordi at jeg skal vænne mig til at have en kæreste, eller er det bare et dårligt miks af forelskelse og menstruation? Jeg er meget glad for min kæreste, han er den jeg længe har ledt efter, så jeg håber virkelig der er en naturlig forklaring på dette.

M.v.h. Anne Mette

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej du lyder til at have mange ting du skal have styr på og nu er din krop begyndt at gøre oprør . Det er fint at have overblik . Hvis du føler de ting du går til at det er svært at koncentrere dig . må du vælge om du skal trække dig lidt tilbage og ikke have mange ting . på en uge. og huske at have fritid . ellers får du stress. Du har symtomer der siger du skal lytte til din krop . Hvis det med at kaste op ikke er startet i forbindelse med din kærste skal du søge hjælp hos lægen . det er advarsels symtomer. for angst.mm Du har tydeligvis ikke kontrol over at være blevet forelsket . og ja du kan godt blive så forelsket at du skal kaste op . og bliver dårlig . men det skulle gerne stille af igen når i lærer hinanden bedre at kende. og du bliver måske angst over du ikke har kontrol over din reaktion . Det lyder til du har store føelser for din kærste. hvis du reagere så kraftig på ham når du er sammen med ham . kunne du skrive dine føelser til ham . og måske tage på ture med ham i byen . så du lærer ham bedre at kende . inden i tager hjem til hinanden og er i ene rum . hvor du ikke kan kontrolere hvad der sker. Det er vigtigt du ikke presser dig selv og udsætter dig for mange ting du skal have styr på da du kan gå ned med stress hvis du fortsætter på samme måde. Men bliver det ikke bedre for dig i løbet af nærmest tid. skal du kontakte din læge . og sig også at du kaster op . og appetit. Når din mestruation er væk skulle . smerterne også gerne være på vej væk. Hvordan er din afføring . hvis du får hård mave gør det ondt i maven . og du må spise noget hvis du kaster op for mavesyren brænder op i halsen . Det kan også gøre det gør ondt i maven . Selvom du ikke har apetit må du tage noget mad . evt yougurth . A -38 god bedring kærligst
  • Indstillinger
    Det er normalt at have kilden i maven, mindsket appetit og generel være rundt på gulvet når man er forelsket, men de fysiske symptomer er dog temmelig ekstreme hos dig!!!!

    Du siger selv, at du har brug for at have kontrol over ting, og før har oplevet at få kvalme i pressede situationer, og er der noget man ikke har kontrol over, så er det forelskelse.

    Men man kan også blive fysisk dårlig af stress (inklusiv ondt i maven, dårlig mave, kvalme og opkastninger), og det lyder som om, at du har RIGTIG meget om ørerne. Oven i det sker der nu en masse i kroppen (hovedet) fordi du er forelsket, som yderligere presser dig.
    Så det kan være at du skal prøve at tage den lidt med ro.
    Husker du at slappe af en gang imellem? Det er en meget tidlig alder at blive ramt af stress i.
Log in eller Registrér for at kommentere.