Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stress? / despresssion?

Redigeret 25 juli, 2011, 16:41 i Stress
hejsa. jeg har for et år siden fået konstateret en depression. Jeg har ikke arbejdet siden. JEg har nu fået et sommerferiejob, som jeg er rigtigt glad for, jeg lagde ud med at arbejde 8 dage i træk, og så en pause på 6 dage og aå arbejde en uge. Jeg har nu arbejdet de 8 dage og er igang med pausen, MEN da jeg havde arbejdet de 4-5 af de 8 dage begyndte jeg at få det skidt. Jeg fik kvalme, hovedepine, svimmelhed, ondt i brystkassen/trykken for brystkassen og var flere gange ved at bryde sammen. Kan det mon betyde stress? eller klan jeg bare ikke klare at arbejde så mange dage i streg endnu??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,

    Jeg tror ganske enkelt du har lagt alt for hårdt ud.
    Det er godt, at du har været glad for at arbejde i sommerperioden. Men husk på at en normal arbejdsuge kun er fem dage. Og når man, som du, har været ramt af depression og har været væk fa arbejdsmarkedet i længere tid, så er det meget vigtigt, hvordan man vender til bage til arbejdsmarkedet, for ikke at havne i endnu en stresstilstand. Det betyder ofte at man i begyndelsen prøver sig frem med nogle timer om dagen et par gange om ugen f.eks. Jeg ved selvfølgelig at det kan være lidt svært at finde den type af job, hvilket er rigtig ærgerligt. Både for den depressionsramte og for arbejdspladsen! ;) Men spørg evt. på arbejdspladsen om de kunne være interesserede i at indgå en aftale med dig, som tager hensyn til din situation. På den måde kan du bevare kontakten og prøve dig selv lidt af i stedet for at brænde dig selv helt ud.
    Stress kan føre til depression, hvis det står på for længe. Har du gået i terapi, for at få afklaret, hvad der førte til din depression? Det er meget vigtigt, at opnå denne forståelse af dig selv, for at kunne ændre på de ting i din dagligdag/adfærdsmønstre, der fører til depression.

    Held og lykke fra karmacure
  • Indstillinger
    Uha, skynd dig at standse op før det går helt galt!

    Tal med arbejdsgiver om at arbejde færre dage i træk.
  • Indstillinger
    jeg var syg idag :/ men skal møde imrogen til søndag 4 timer hver dag :( jeg ved ikke hvordan jeg skal få dem fortalt hvor skidt jeg egnetlig har det :/ Jeg går i terapi, samt læge på sygehuset, så jeg går til terapi, men fordi jeg altid har været en hård skal, er det først nu her et år efter jeg har åbnet mig for dem :( Jeg er bare så abnge for at det går galt igen :( for havde det så skidt sidste gang :/
Log in eller Registrér for at kommentere.