Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Flov

ER der nogen der har et godt råd til at undgå rejning når man er nødt til at få en til at hjælpe med at komme i bad

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja. Du fortæller din hjælper, at du nu gentagne gange har oplevet at få rejsning, og at det altså ikke er et ønske fra din side, men at du ikke kan gøre for det og at det for dig er ret ubehageligt og du føler dig flov over det, så om vedkommende vil være sød at prøve at ignorere det.

    En professionel hjælper er i øvrigt godt klar over det, men bare det, at I lige taler om det før badet, kan gøre situationen lidt mindre akavet.
  • Indstillinger
    Har du oplevet at få rejsning i badet, eller er det blot en frygt for at få det? Jeg er selv uddannet hjælper og har hjulpet mange mænd i bad, hvor flere har frygtet at det ville blive et problem, men uden at der er sket noget. Jeg har selvfølgelig også været ude for at det skete, men det lærer man jo at håndterer under uddannelsen.
    Jeg vil mene at det er godt at informere hjælperen inden badet starter, om at du er lidt ubekvem ved situationen og er nervøs for at få rejsning under badet. Det kan selvfølgelig være rigtig ubehageligt at skulle snakke med en anden om dette, men det kan bestemt gøre det "lettere". Og så må du huske på at det er en naturlig ting! :o)

    Nu ved jeg ikke hvor meget hjælp du får? For hvis du selv kan klare at vaske for neden, så kunne det jo evt. også mindske risikoen...

    Håber at du finder ud af det hele, så det bliver mere bekvemt for dig :o)
  • Indstillinger
    Mange tak for de gode råd jeg var bange for at hjælperen skulle opfatte det som noget sexuelt som det jo bestemt ikke er .
    Nu er jeg blevet hjulpet nogle gange og det sker hver gang i fuldt flor men de tar det med et grin
  • Indstillinger
    Ja det kan være svært at styre kroppens lyster. men ikke for at være slem ved dig der er netop en vitighed med en mand med samme problem som dig. der går på omgang. Det var en ældre mand der var i bad på plejehjemmet sammen med de skønne hjemmehjælpere. Pludslig fik han rejsning og blev så glad. Så kom Forstanderinden forbi, hun hentede en spand kold vand. til ham, og den ældre mand sagde . Nå den var bare tørstig smil . lidt sødt. Jeg tænker det er helt normalt når der bliver berørt på området. og det ved plejerne også. Det er du helt sikkert ikke den eneste der har det sådan. Men jeg tænker man skal da vænne sig til at blive vasket de intime steder af andre. Det må ikke altid være rart. men håber du får det bedste ud af det.
Log in eller Registrér for at kommentere.