Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kan jeg være gravid

Redigeret 10 august, 2011, 07:14 i Snart gravid
Hej...
jeg er kommet lidt i tvilv. Vi er i gang med projekt baby. Vi har nu prøvet i 7 måneder unden held og er ved at miste tålmodigheden.
Denne måned synes jeg at det var begyndte og ligne noget, men så kom min menstruation, dog et par dage forsinket. Blødningen er anderledes i forhold til hvad den normalt er. I starten var det mest pletblødning, men blev lidt mere dagen efter. blødning varede 2 dage og ikke mere, og hvade dog en del mavesmerter den første dag. Plejer at bløde rigeligt meget og den varer i 3-4 dage normalt og har dog tit mavesmerter.
kan der være chance for graviditet??
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Har du ikke taget en graviditetstest?

    Jeg har læst at nogen har en smule blødning på det tidpunkt menstruationen skulle komme, men det kan også have været en biokemisk graviditet... (Slå det op på google).
  • Indstillinger
    Jeg tog en graviditettest i tirsdag som var negativ, og fik blødningen sent onsdag. Synes at jeg har andre tegn på en graviditet, såsom ubehag / kvalme og øget tissetrang samt meget halsbrand.
    Efter at min blødning stoppede igår, er jeg her i til eftermiddag begyndt at pletbløde , hvad kan det betyde ??

    Nogen der har oplevet noget af det samme.
  • Indstillinger
    Da jeg blev gravid, havde jeg et par dage, på samme tidspunkt som jeg skulle have haft menstruation, hvor jeg blødte noget brunligt udflådsagtigt noget. Det kom igen de første måneder. Det er vist ret almindeligt.

    Derudover var jeg oppustet og have menstruationsagtige smerter (ligamentsmerter).

    Kvalme og halsbrand fik jeg først senere, men jeg ikke om nogle får det så tidligt i graviditeten.

    Det nemmeste er at tage en test - de har stadig åben i Kiwi :)
  • Indstillinger
    Hej Jeg synes lige du skal tage hen til din læge og tale med ham/ hende. Der er nogen der bløder pletblødning op til menstruation. selvom de er gravide. men det kan også skyldes andre ting. jeg har selv ved min 2 graviditet blødt hver gang omkring menstruation. 3 gange. og blev beordret til en gynækologisk undersøgelse imod min vilje ved en mandlig læge, på syghuset . efter scanning . for de skulle se om barnet var i fare. men det var en polyp der sad på livmodermunden der gav blødning. og jeg nægtede at fjerne den. det prøvede jeg første gang jeg var gravid 4 måneder henne. og fik plukveer. der var ikke kræft i min. Jeg regner ikke med det er så slem for dig men lægerne siger man skal være på vagt med at bløde når man er gravid. Lægen kan måske måle om du er gravid. held og lykke.
  • Indstillinger
    Jeg ringer til lægen i morgen og hører hvad hun siger til det. pletbløder stadig med timers mellemrum, det plejer jeg ikke, så jeg må se hvad der galt.
  • Indstillinger
    hej må jeg spøger om noget jeg er stilerseret men nu har jeg ikk haft mit lort det skulle være kommet for 7 dag siden og da jeg blev opereret sagde de at der var en lille mulighed for at det ikk hjalp at det helede og groede sammen igen men kan jeg være gravid for det plejer at komme til tiden hver gang
  • Indstillinger
    Hvis de fortalte dig, at der er risiko for, at det sterilisationen ikke virker, så er der jo en risiko for at du er en af de uheldige.

    Men ingen her kan fortælle dig om du er gravid. Det nemmeste for dig vil være at tage en test.
  • Indstillinger
    oki men har bare været uheldig før med at de test ikk kan teste på mig har været gravid før hvor jeg var i 3 mrd før de kunne se det
  • Indstillinger
    Hvor gammel er du? Efter som du er steriliseret så er du i hvert fald over 25 år. Jeg formoder også du er noget ældre end det; det er jo de færreste, der kan gennemskue konsekvenser af sterilisation i så ung en alder.

    En menstruation kan godt lade vente på sig en gang i mellem uden at det betyder noget som helst, men det kunne jo også være, der måske er ved at snige sig lidt overgangsalder ind.

    Jeg synes da, du skal kontakte din læge og forhøre dig der, og så synes jeg da, du bør få undersøgt om den sterilisation har virket efter hensigten, så du ikke skal spekulere videre over det.

    Jeg er selv blevet steriliseret for en del år siden, hvilket jeg altid har været meget glad for, og især nu, hvor jeg er i overgangsalder, er det fuldstændigt vidunderligt, at jeg ikke behøver at skænke graviditet en tanke, når mine menstruationer kan være endog meget uregelmæssige. F.eks. har jeg ikke haft menstruation siden juni måned, hvilket jeg således ikke bruger energi på at bekymre mig om.
  • Indstillinger
    jeg bliver 27 her til september men grunden til jeg er blevet det er en meget lang historie og meget uretfærdig men sådan er det over gangs aldre tror jeg ikk smiler
Log in eller Registrér for at kommentere.