Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Deforme bryster?

Redigeret 21 juli, 2011, 11:20 i Kvindelige sexproblemer
Kære Netdoktor

Jeg er kvinde på 20 år. Siden jeg var helt lille, og begyndte at få bryster, har jeg haft noget underligt rynket hud omkring vorten. Rundt omkring, indenfor cirka 5 cm. omkring vorten sidder der nogle knopper hist og her, som er ligesom gullige i det. Det brune omkring vorten har jeg slet ikke, mine bryster er ens farvet hele vejen igennem, og ved min mors er på samme måde, hendes har dog ikke de underlige rynker og knopper.

Jeg er ret pinlig berørt over mine brysters udseende, og det påvirker min hverdag. Jeg elsker at være nøgen, men aldrig sammen med andre fordi jeg er bange for hvad de tænker. Jeg har aldrig taget min BH af under et sammenleje, og selvom alle mine kærester har sagt til mig at de synes mine bryster ser okay ud, kan jeg jo godt selv se at det overhovedet ikke er normalt!

Jeg har flere gange mærket og følt mine bryster igennem for knuder, men de føles ens og mærker ikke noget som kunne virke som knuder.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Små knuder/knopper ? omkring brystvorten. Hvad er der galt ved det. Sådan har jeg altid set ud. Det mente jeg da var ganske naturligt.
    Brystvorter ser forskellige ud.
    Jeg tror folk spekulerer for meget over deres udseende i vore dage. Ja, skal jeg være ærlig ville jeg da gerne have lidt mere farve, men det har jeg altså ikke. Og det lever jeg udemærket med.
    Nej, du skal være noget mere selvsikker. Jeg gad da f.eks. ikke en mand, der i den grad var usikker på sig selv. Det gælder sikkert også modsat.
    Du skal ikke tænke så meget over, hvad andre mener eller tænker. Man er, som man er og er det ikke godt nok, hvad skal man så med fyren.

    ps. Du skriver Netdoktor. Det er en debatside, du er inde på.
  • Indstillinger
    Du kunne måske overveje at få lagt noget farve på ved en tatovør, hvis det er noget, der går dig så meget på?
  • Indstillinger
    Jeg er også stor fortaler for at man accepterer sin krop som den er. Men når dine bryster i den grad forringer din livskvalitet syntes jeg du bør tale med din læge om det.

    Jeg syntes, at du skal gå til din læge og sige det som det er: At du mener, at dine bryster er helt ekstremt unormale, og at du har det rigtig skidt med dem.
    Så viser du lægen dem.
    Lægen kan så fortælle dig om det er noget der foregår i dit hoved, eller om de virkelig er så unormale som du gør det til.
    For der ER ekstremt stor variation af udseendet omkring brystvorter.

    Uanset om de er så afvigende som du mener eller ej, kan lægen fortælle dig hvad der kan gøres for at ændre dem til det du mener er normalt... Hvilket JEG ikke ved pga. den store variation der er.

    Så må du jo (uanset om de virkelig er så ualmindelige eller ej) overveje om du vil ty til de midler der kan ændre på udseendet, eller om du vil arbejde på at acceptere din krop som den er.
  • Indstillinger
    persille1
    Jeg ved godt at knopper på brysterne ikke er unormalt, men de jeg har er ikke bare små knopper, det er halvstore knopper, som sidder hulder til bulder, ud over et område på omkring 5 cm. Og som jeg også skrev i det første indlæg, er der ligesom gullige væsker i dem.
  • Indstillinger
    hallihallo123
    Det er ikke så meget det som genere mig, jeg er sådan set ligeglad med at de har samme farve hele vejen igennem, det har jeg intet problem med. Det er mere den rynkede hud, og knopperne som går mig på.

    anna84
    Den slags går jeg også selv meget op i. Jeg er stolt af min krop, jeg elsker at se mig selv i spejlet, og jeg har intet problem med resten af min krop, det er kun mine bryster jeg føler skam over, fordi de er så meget anderledes, og ja .. Ligefrem deforme.
  • Indstillinger
    Hvis du virkelig syntes den er helt gal kan jeg kun råde dig til, som anna84 gør, at opsøge din læge og få en snak med vedkommende. Man skal se dit bryst for helt at forstå, hvad du mener.
Log in eller Registrér for at kommentere.