Hjem Astma og allergi Allergi

sæd allergi?

Redigeret 12 juli, 2013, 13:22 i Allergi
Hej
Jeg er en 19 årig pige der lige har fundet sammen med min gamle kæreste igen efter en "pause" på knapt to år. Da vi havde ubeskyttet sex første gang efter vi har fundet sammen igen begyndte det at svi og irritere ret meget i mit underliv og jeg kom i tanke om at jeg også syntes jeg havde oplevet det nogle gange da vi havde været sammen tidligere. Jeg var lige forinden blevet tjekket for kønssygdomme og er derfor sikker på det ikke er det. Jeg tænkte så lidt mere over det og søgte om det på nettet hvor det er ret begrænset hvad der står om det og ikke mindst om hvad man kan gøre. Jeg kom så til at tænke på at jeg aldrig havde fået udslet eller noget ved at få hans sæd på min hud tidligere men så forleden fik jeg noget af hans sæd på min mave og den hævede helt op og blev ilrød efter ca 5 min. Efter det er jeg ret sikker på at det er sæd allergi jeg har og da jeg ikke rigtig føler kondom er en løsning for os ville jeg høre om i vidste noget nærmere om det? Om man kan tage noget medicin for irritationerne eller som jeg har læst lidt om at man kan "vaccinere" sig selv ved at have sex rigtig ofte i en periode? Håber i kan give mig bare en smule svar, på forhånd tak :-)Hej
Jeg er en 19 årig pige der lige har fundet sammen med min gamle kæreste igen efter en "pause" på knapt to år. Da vi havde ubeskyttet sex første gang efter vi har fundet sammen igen begyndte det at svi og irritere ret meget i mit underliv og jeg kom i tanke om at jeg også syntes jeg havde oplevet det nogle gange da vi havde været sammen tidligere. Jeg var lige forinden blevet tjekket for kønssygdomme og er derfor sikker på det ikke er det. Jeg tænkte så lidt mere over det og søgte om det på nettet hvor det er ret begrænset hvad der står om det og ikke mindst om hvad man kan gøre. Jeg kom så til at tænke på at jeg aldrig havde fået udslet eller noget ved at få hans sæd på min hud tidligere men så forleden fik jeg noget af hans sæd på min mave og den hævede helt op og blev ilrød efter ca 5 min. Efter det er jeg ret sikker på at det er sæd allergi jeg har og da jeg ikke rigtig føler kondom er en løsning for os ville jeg høre om i vidste noget nærmere om det? Om man kan tage noget medicin for irritationerne eller som jeg har læst lidt om at man kan "vaccinere" sig selv ved at have sex rigtig ofte i en periode? Håber i kan give mig bare en smule svar, på forhånd tak :-)

Kommentarer

  • Jeg er helt sikker på at det ikke er en sexsygdom. Men det betyder ikke at du ikke har en (du kan jo have fået fra ham siden du blev testet).

    Jeg aner ikke om medicin mod diverse allergier kan hjælpe på overfølsomhed over for sæd, men jeg tvivler på det.

    Ved en googlesøgning på sædallergi kan jeg ligesom dig læse, at man i milde tilfælde kan vænne kroppen til sæden ved at udsætte sig for den gentagne gange - sådan som du siger...
    Men det lyder ikke ligefrem som et mildt tilfælde det du beskriver. Et mildt tilfælde er en lille smule rødme på huden.

    Tværtimod tror jeg at du risikerer at forværre det hele hvis du ikke respekterer at din krop siger nej tak.

    Hvis du vitterlig mener det seriøst at du "ikke rigtig føler, at kondom er det rigtige" for jer, så må du jo tale med din læge.
  • Hej
    Jeg ved godt dit dilemma er længe siden, men jeg har fået noget lignende dog ikke det på huden, men en brændende og sviende fornemmelse efter ubeskyttet sex. Så vil bare høre om du har fundet/fandt en løsning på sæd allergi? For det lyder meget som det du har også ;) Håber virkelig du kan hjælpe mig!!
Log in eller Registrér for at kommentere.