Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svært ved afføring

Redigeret 20 juli, 2011, 10:36 i Åben debat for mænd
Hej alle :)
for en uge siden fik jeg feber, havde feber i 1½ dag, havde meget hovedpine, og de sidste to dage, enormt dårlig mave.. tynd mave..
Her efter jeg er blevet rask, har det været som om at jeg har svære ved at afføre, det bløder ikke eller noget, men det er ligesom om der er noget der forhindre det i at komme ud.

Er dette en hæmoride?
Jeg er 17 :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Når man har haft tynd mave - diarre - så er tarmene jo blevet tømt ud, og det kan derfor godt tage nogen tid, før maven "finder sig selv" igen.

    Hæmorider forhindrer ikke afføringen i at komme ud, men det kan være smertefuldt; Det er en åreknude, der sidder i eller ved endetarmsåbningen, og den kan være ret så øm, og nogle gange kan man opleve, at der går hul på en sådan ved afføring, og derfor kan der komme blod med ud, men det er - så vidt jeg kan læse - slet ikke dit problem.

    Prøv - efter denne omgang - at være lidt god ved din mave. Diarre kan faktisk godt efterfølges af hård mave, og det er muligvis det, der plager dig nu. Spis f.eks. lidt skånekost; havregrød, revet æble og den slags, til der igen kommer ro på.

    Og sørg for rigeligt med vand at drikke.
  • Indstillinger
    Okay, mange tak for svare :)
    Jeg troede bare at hæmoriden sad der, og gjorde det smertefuld at lave afføring, da jeg føler jeg skal presse ekstra hårdt for at få lavet pølser.
Log in eller Registrér for at kommentere.