ikke sove.
tja, overskriften siger det hele.
- jeg maa ikk sove foer kl. 05.00 TIDLIGST.. det skal helst vaere senere. som de fleste nok kan regne ud saa faar jeg ikk sovet ret meget. Det inde i mit hoved jeg ikk maa sove foer.. det samme ang. mad, naar jeg har spist foeler jeg mig som en elefant x3. ..
Det ik min staerke side at fortaelle til nogen hvordan jeg har det, men haaber paa lidt respons og evt. et godt raad?.
- jeg maa ikk sove foer kl. 05.00 TIDLIGST.. det skal helst vaere senere. som de fleste nok kan regne ud saa faar jeg ikk sovet ret meget. Det inde i mit hoved jeg ikk maa sove foer.. det samme ang. mad, naar jeg har spist foeler jeg mig som en elefant x3. ..
Det ik min staerke side at fortaelle til nogen hvordan jeg har det, men haaber paa lidt respons og evt. et godt raad?.
Kommentarer
Det forstår jeg overhovedet ikke at du skriver.
Pamol er ikke sovemedicin, ikke beregnet på regelmæssig brug og det er ABSOLUT ikke psykofarmaka til dæmpning af angst, tvangstanker og spiseforstyrrelse.
Jeg har også læst at Pamol o.l. kan give en roligere søvn (i forbindelse med sygdom), men dælme nej om man skal kaste sig ud i at tage smertestillende som tvivlsom sovemedicin - især da ikke når man har en seriøs psykisk problemstilling - i stedet for at søge læge.
BlueEyesCry -->
Jeg vil på det kraftigste fraråde dig at anse ovenstående som et godt råd.
Du har det rigtig skidt, og selvom det er svært at fortælle nogen om det, så har du nu taget første skridt ved at skrive herinde. Det er stort!
Du kan få et hav af råd om motion før sengetid, naturmedicin, pamol (!?), åndedrætsøvelser og så videre og så videre, men ærligt talt så er det du har brug for at komme til lægen - og ingen af de gængse råd mod søvnproblemer vil hjælpe dig det mindste eftersom dit søvnproblem stikker langt dybere end bare lige.
Du skriver i forummet for tvangstanker, og du skriver, at det foregår i dit hoved - at du ikke MÅ sove før, så du ved godt det jeg skrev herover.
Du bliver nødt til at bede din læge om hjælp.
Desværre er det sådan at for lidt søvn - ud over at være meget usundt fysisk - er brænde på bålet for psykiske problemer, så du er inde i en rigtig, rigtig dårlig cirkel.
Mit bedste råd er at du kommer til lægen og får en henvisning til en psykiater og også en psykolog.
Psykiateren fordi denne har bedre forstand på psykofarmaka og derfor er bedre rustet til at give dig den rette sovemedicin - og potentielt angstdæmpende eller anden medicin - end den praktiserende læge, og psykologen fordi denne kan hjælpe dig med dine tvangstanker.
Well; et enkelt råd mere har jeg.
Jeg tvivler på at lægen eller en psykiater ville give dig det som det første, men vil alligevel sige:
Lad ikke din læge give dig sovemedicin der hører under gruppen af benzodiazepiner. De er stærkt vanedannende, og der findes mange andre præparater.
Får ringet til lægen i morgen! Du har taget første skridt i dag