Hjem Muskler, led og knogler Knogleskørhed

Blød Bryskasse

Redigeret 29 november, 2011, 10:11 i Knogleskørhed
Hej

Jeg ved ikke hvilket emne dette skulle ligge inde under, så jeg valgte bare at ligge den under knogleskørhed.

Jeg er en dreng på 17 år. Jeg er meget tynd og har altid været det, selvom jeg spiser godt.

Mit problem er at min brystkasse på en eller anden måde er meget blød (Det er lidt svært at forklare). F.eks. da jeg var lille faldt jeg med brystet direkte ned i en pæl, som jeg ramte med fronten af brystkassen til venstre, ca. lige der hvor hjertet sidder. Og siden den gang har min brystkasse altid buet ind lige der, og det er helt vildt tydeligt at se når jeg hjertet banker. Og da jeg altid har lavet mange vilde ting osv da jeg var mindre, har det resulteret i, min brystkasse også bøjer lidt ind modsat, men dog slet ikke lige så meget.

Det bekymrer mig meget. Da det for mig lyder forkert at 4-5 ribben bliver bøjet så meget på grund af et fald, og hvis jeg skulle være uheldigt at styrte på Crosser eller skateboard, og ramme samme sted, kommer det jo nærmest til at ligne en form for tragtbryst, bare i venstre side.


Jeg er forresten hypermobil, eller var hypermobil da jeg var lille, synes ikke det er så slemt mere.

På forhånd tak

Kommentarer

  • Det er blevet værre nu, har søgt i månedsvis på hvad problemet kunne være til det. Da jeg virkelig håber en operation kan rette det op, så det kommer til at se normalt ud igen.

    Har fundet ud af at det de falske ribben som bliver trykket mere og mere ind. Da jeg var helt lille havde jeg et helt normalt bryst (Kiggede i gamle billeder) men idag er det næsten helt fladt i stedet for rundt.

    Jeg kan også mærke og se hvis de er blevet trykket yderligere, og jeg kan godt mærke at her efter den sidste gang, så er det begyndt at gøre ondt hvis jeg trækker været dybt.

    For det første så er jeg meget bekymret og for det andet så ødelægger det min selvtillid, da jeg ikke går i T-shirt mere, da det ikke ligner jeg har noget bryst. Kan godt tage billeder hvis det hjælper på at besvare mit problem.

    Det er ligesom om at de falske ribben (Floating Ribs/False ribs) ikke er stærke nok til at holde deres normale position, kunne virkelig godt bruge et svar på dette, da jeg stort set ikke kan tænke på andet end det.
  • Det er helt af h...... til nu, når jeg trækker været gør det ondt i lungerne. Tror det snart er tid til at søge læge. Hvad kan det være ?

    Har forresten fundet frem til noget der hedder Marfan Syndrom.

    "Ud over måske at have problemer med hjertet, er mennesker med Marfan-syndrom ofte høje og tynde. De kan også have lange, slanke fingre, lange arme og ben, krum ryg og øjenproblemer. "

    Jeg er høj og meget tynd, jeg har lange tynde klaver fingre, meget lange arme og ben, jeg er også krym rygget og har problem med skelen.
  • har du været hos lægen --for det lyder som det er der du vil få den bedste besked
    for det lyder godt nok voldsomt som du har det --vil være svært at give et bud hvad det kan være---
  • Nu er der gået 4 måneder siden du skrev herinde først. Der var du bekymret, og burde være gået til lægen og have talt om det.

    Kan se, at du skrev forleden, at du slet ikke kan tænke på andet efterhånden. Hvorfor i alverden har du så ikke ringet til lægen??

    Det er fint nok selv at afsøge "markedet" i forhold til sine fysiske skavanker, men at undlade at søge læge når man har det skidt er dumt, og når man frygter noget alvorligt, er det fuldstændig hen i vejret.

    Så: I stedet for at gå og have det dårligt og være bange skulle du da se at komme til lægen.

    Uanset hvad der er galt risikerer du jo at det bliver værre af at gå med det i længere tid.
    Om ikke andet så fordi du rent psykisk kommer til at fremmane fysiske symptomer.

    Du har det helt ad H til, og du får det ikke bedre af at nogen her i et debatforum kommer med forslag til hvad det kan være.
    Ring dog til lægen i morgen...
  • Hvad har jeg af muligheder når lægen siger at ikke alle brystkasser er formet ens ? Nej er godt klar over vi alle er forskellige, men den har jo set helt normal ud for 3-4 år siden, med sunket mere og mere ind mellem 14-18 år.

    Hvad gør jeg her ? Hvor jeg skal jeg henvende mig med mit problem ?
  • få en henvendelse til en Fysioterapout ---hvad med dine forældre kan de ikke tage afære og hjælpe dig ---
Log in eller Registrér for at kommentere.