Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

stikken i brystet

Redigeret 17 juli, 2011, 22:33 i Hjerteproblemer
Hej alle!
Jeg er en pige på knap 16 år, 160 høj og vejer 52 kg.
Jeg har igennem hele mit liv oplevet nu og da at få det jeg troede var krampe i lungen.
Så lang tid jeg kan huske har det dog været et sjældent fænomen, og kun noget der skete en gang eller to om året. Nu er det så begyndt at ske meget ofte... De sidste par måneder for jeg det næsten hver anden dag.

Det føles som om at min venstre lunge går i stå. Jeg er derfor begyndt at tænke over om det er hjertet i stedet. Det er som om at jeg føler et jag af smerte omkring hjertet/venstre lunge, der gør ondt nok til at jeg hverken kan trække vejret ud eller ind uden det smerten. Hvis jeg holder vejret i det øjeblik, mærker jeg næsten ikke smerten. Smerten fortager sig som regel efter højst et halvt til et helt minut, og nogle gange gør det mere ondt end andre.
Det er rigtigt ubehageligt, for nogen gange er det i et helt minut at det gør så ondt at jeg ikke kan trække vejret, og jeg bliver derfor rigtig svimmel og føler stort ubehag.

Jeg har læst lidt her, for at se om der var nogen der havde noget der lignede, men uden held. Det der minder mest om symptomerne er hjertekramper, men jeg har ikke følt kvalme eller opkast i forbindelse med disse jag af smerte.
Er der evt. nogen der ved hvad det kunne være?
På forhånd tak!

Hilsen den 'hjertensglade'
Log in eller Registrér for at kommentere.