Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hurtig udløsning under samleje

Redigeret 17 juli, 2011, 09:51 i Mandlige sexproblemer
Hej, jeg har et alvorligt problem. Mig og min kæreste har været sammen i snart et år nu. Vi har haft sex tons vis af gange med kondom, så hun besluttede sig at tage p-piller (hvilket jeg ikke har noget imod). Problemet er at første gang vi var sammen efter hun tog p-piller kom jeg stort set instant efter jeg kom op i hende... Har læst nogle debatter om overfølsomme pikhoveder, synes bare det er mærkeligt at jeg sagtens kunne holde den i LAAAAAAAAAAANG tid da vi brugte kondom, jeg har ikk rigtigt snakket med hende om det, og vores sexliv er rigtig dårligt for tiden.

Kommentarer

  • Indstillinger
    I bliver nødt til at tale sammen om det.
    Så kan du fortælle hende, at du vil prøve at bruge kondom næste gang, for at se om det gør at du igen holder længe.

    Hvis det er tilfældet, så må konklusion være, at grunden til at du er kommet så hurtigt de seneste gange er, at du er ekstremt meget mere følsom uden kondom.

    Derefter må I komme frem til, om I skal øve jer i at du kan holde længere (stoppe op når du er ved at komme, så fortsætte, stoppe op osv.) eller om I skal bruge kondom.
  • Indstillinger
    Det lyder da ellers som den helt omvendte verden. Ofte plejer mændene/drengene at være vildt begejstrede for at kvinder/piger fylder sig med hormoner, så de selv kan slippe for at tage ansvar.

    Men her lader det til, at du egentlig har et bedre sexliv ved at bruge det kondom, så ud over at forsøge Annas metode, så vil jeg da foreslå at du bliver ved med det kondom og din kæreste kan så smide de p-piller langt pokker i vold igen.

    Du skriver, at I har et dårligt sexliv for tiden? Skyldes det udelukkende at du får så hurtigt udløsning, eller er det din kæreste, der måske har mindre lyst? For nogle kvinder kan mindre lyst til sex godt være en bivirkning af p-piller.

    I er kærester, og derfor vil I vel hinanden, så jeg vil absolut også foreslå, at I først og fremmest taler sammen om jeres problemer.

    Hvis man undlader at tale sammen om de problemer, der opstår i et samliv, så kan man lige så godt stoppe forholdet her og nu, for så får man ikke et godt liv sammen, men et liv hvor man kommer til at leve mere og mere ved siden af hinanden og ender med slet ikke at kende hinanden.

    Hvis du læser lidt i debatterne omkring samlivsproblemer, vil du erfare, at hovedårsagen til parforholdsproblemer er, at det ikke falder dem ind at tale sammen, men der i mod hengiver sig til mere eller mindre fantasifulde gætterier om, hvad den anden måske tror eller ikke tror, og sådan noget går galt.

    Så - tal sammen og find ud af, hvorfor I har et dårligt sexliv for tiden. Hun går måske også og gør sig nogle tanker og på den måde kan I virkelig gå skævt af hinanden.
  • Indstillinger
    Grunden til at sexlivet er dårligt er mangel på lyst når jeg kommer så hurtigt
Log in eller Registrér for at kommentere.