Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Acne, virkelig voldsom.. Hjælp tak. /:

Redigeret 17 juli, 2011, 10:19 i Bumser
Hej. Er en pige på 16 år, og har det samme problem som mange andre unge, lider nemlig af acne..

Begyndte at få bumser da jeg var omkring de 13-14 år, det var ikke det helt voldsomme, bare lidt hist og her.. men det begyndte så småt at blive værre, og det gik mig rigtig meget på, så jeg begyndte at bruge basiron. Det hjalp i starten, men det var ligesom om at min hud blev immun over for det med tiden og bare blev værre.. så jeg stoppede med at bruge det, og begyndte i stedet at bruge en rense creme fra serien spotless. Først begyndte min hud at blive værre da jeg brugte det, men min mor påstod at det bare var fordi huden skulle rensen igennem, før det sådan rigtig begyndte at hjælpe.. måske havde hun ogs' ret, fordi efterhånden begyndte mine bumser at aftage. De forsvandt ikke helt, men var i den grad, at jeg sagtens kunne accepter det.. Men lige pludselig begyndte min hud bare at gå helt amok, selvom jeg brugte det her rensemiddel /: Og her i sommerferien er det virkelig virkelig blevet slemt.. det der før var acceptabelt, har nu udviklede sig til, at jeg knap nok vil vise mig for offentligheden. Ja, er endda flov over at skulle være sammen med nogle af mine bedste veninder.. Havde aldrig troet at jeg ville få acne i den her grad, som jeg har fået det i.. Fordi godt nok har min mor og far + to søskende lidt af det, men håbede at var heldig og slip, da jeg begyndte at bruge rense midler og lign. i en tidlig alder, i håb om at det så ville kunne nå at stoppe det, inden det begyndte at blive rigtig slemt.. Men det kunne jeg åbenbart ikk. Det har acne går mig virkelig på, og jeg har virkelig fået lav selvtillid af det.. og hver gang jeg er sammen med nogen, eller viser mig i offentligheden, så føler jeg at de alle glor på mig pga. min hud. Og skal på efterskole efter ferien, og frygter virkelig at folk vil dømme mig på mit udseende, og at jeg bare vil få omtalen "hende den bumsede..." (men folk siger hele tiden til mig, "hvis de dømmer dig på dit ydre, så er de overhovedet ikk’ værd at være venner med") og det er jo rigtig nok, og prøver jeg også at fortælle mig selv.. men alligevel...
Men her til efteråret regner jeg med, at jeg skal til at på nogle piller mod det, (kan ikke huske navnet på dem, men det er nogle stærke sager, som kan ha' en mase bivirkninger, og min bror og en af mine veninder har været på det, og har hjulpet rigtig meget på dem begge) Men der er bare lang tid til, og ville høre om i havde nogle råd til, hvad jeg kunne gøre ved min hud, bare så den her slemme acne ville aftage lidt? Fordi det er virkelig voldsomt, og som sagt går det mig rigtig meget på. Og får nærmest lyst til at græde hver gang jeg ser mig selv i spejlet.. Så håber virkelig at i kan komme med nogle gode råd, fordi jeg har virkelig brug for det.. (og skal siges at jeg bruger rense creme og vasker ansigtet hver morgen og aften, og at jeg dyrker motion, spiser sundt, drikker massere af vand og spiser massere af frugt, og at jeg næsten ikke piller i dem, selvom det er rigtig svært..) Så hvis i har nogle råd til hvad jeg kan gøre, som har hjulpet på jer, udover det jeg allerede gør, så vil jeg virkelig blive glad!!:-)

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.