Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

problem ved eriktion

Redigeret 16 juli, 2011, 04:05 i Mænds sygdomme
hej netdoktor
jeg har en stort problem med min penis. når jeg har eriktion kan jeg ikke trække forhuden tilbage pga. den streng der sidder bag på penishovedet. det gør simpelthen så ondt i den at jeg er bange for at den vil springe ved samleje. jeg har ikke lyst til at opsøge min egen læge da han er tæt på familien. hvem kan jeg gå til med mit problem, evt. telefonnumre eller adresser. jeg håber i kan hjælpe mig for jeg er en mand på 20 nu og det er noget som går mig meget på.
mvh

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej jeg synes du skal bede om at få en anden læge. da han er tæt på din familie . og du evt møder ham privat. det skal du bare sige som årsag. find et andet lægehus, så han ikke kender til din historie . hvis du er trygere ved det. det forstår jeg godt. selv om han har tavshedspligt. find et lægehus du synes om og ring og hør til om de vil tage dig som patient. så skal du have nyt sygsikrings kort med lægens navn på. vent med at have samleje til du har fået undersøgt hvad grunden til hvad det er det strammer. held og lykke
  • Indstillinger
    Det lyder umiddelbart på noget forhudsforsnævring, som der forholdsvist nemt kan gøres noget ved. Afhængigt af hvor galt det er, kan det være, du skal have noget salve eller måske et lille snit.

    Men - du skal først og fremmest til læge, og jeg finder det ret tåbeligt, at du har en læge, du ikke vil gå til, fordi det er en ven af familien.

    Du kan naturligvis fortælle denne læge, at du finder det for personligt at kontakte ham, hvorfor du skifter. Hvad pokker vil du gøre, hvis du blive syg en dag og akut har brug for lægehjælp?

    Dog - ligegyldigt, hvor meget man kender sin læge i forvejen, så har han tavshedspligt, og det problem du har, har han set så mange gange før, at han hverken vil finde det underligt eller vil prøve at gøre dig til grin, så derfor kan du trygt henvende dig til ham.

    Hvis han taler over sig i familiær sammenhænge, så begår han noget direkte kriminelt, og kan derfor miste sin bestalling som læge, og det kan jeg love dig, at han ved, så du kan være helt sikker på, at han ikke vil "underholde" din familie omkring dit problem, der som nævnt i øvrigt er så ordinært, at det ikke vil falde ham ind.

    Derfor skal du nu hurtigst muligt få en tid hos lægen, og få gjort noget ved dette problem, der altså ikke er noget særligt og er en ganske almindelig lidelse hos mange unge mænd.

    I øvrigt - ville du også vægre dig ved at gå til denne læge, hvis du havde et problem med halsen? Nej, vel?

    Jeg vil - igen-igen - prøve at mane det underlige til jorden, at mange mener, at der er visse kropsdele - kønsorganerne - der er pinlige og flove at blive syge i. Det er noget frygteligt vås. Alle dele af ens krop er lige naturlige og almindelige. Alle mænd/drenge har en penis og alle har en seksualitet. Der er således ikke noget mærkeligt eller pinligt i det, og jo før du indser, at hele din krop er en naturlig del af dig, jo lettere vil du få det i dit liv.

    Denne her lidelse er jo ikke noget du selv har påført den, og det er i øvrigt - som nævnt - en meget, meget almindelig lidelse, og det er helt vanvittigt at gå og døje med problemet i årevis, når der nemt kan gøres noget ved det. Du kan sagtens sige til din læge, at du finder det lidt personligt og derfor er lidt beklemt ved situationen. Det er der ikke noget galt i, og han vil med det samme forstå dig og behandle dig nænsomt.
Log in eller Registrér for at kommentere.