Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

"Hul" i maven

Hej alle.

Jeg har problemer med maven og har haft det i lang tid. Jeg har meget dårlig mave, skiftende afføring og nogle gange ondt i maven. Men det jeg undre mig over er at om morgenen føler jeg at jeg har et "hul" i maven, eller er totalt tom i maven, selvom jeg spiser lige inden jeg skal i seng, kan jeg stå op med den meget mærkelige fornemmelse, at der er ingen ting i min mave, hvad kan det skyldes?


MVH Morten

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men vil alligevel lige skrive for at opfordre dig til at tage til lægen.
    Skiftende afføringsmønster og mavesmerter passer ret godt på at der er et eller andet du ikke kan tåle.
    Hvis det er tilfældet kan du tage forholdsregler og vupti; du vil få det meget bedre i maven.
  • Indstillinger
    Maven føles tom når man vågner. det mad du spiser når du går i seng skulle gerne være fordøjet når du vågner næste morgen . det tager ca 3 timer hvor maden bliver fordøjet i maven og ud i tarmerne. men når du ligger ned går tiden langsom for maven kan ikke så godt fordøje maven når du ligger ned. tilgængæld . virker dine nyre bedre når kroppen ligger ned. hvor væsken løber i nyrene og i blæren. Hvis du ikke spiser noget gør det ondt i maven . da mavesyren arbejder .når man bliver sulten. og det kan lave hul i maven . Hvis du har meget diarre kan du spise havre suppe . tynd havregrød. med lidt sukker. eller sød suppe Havregryn, saft, vand, rosiner . evt sukker. koges sammen. Banan stopper også diarre . samt paragurt på apotek. men tale med lægen . om du har begyndende mavesår. Hvis du spiser meget krydret mad får du smerter i maven og diarre. det er stærk for sarte maver. god bedring
  • Indstillinger
    Ja men jeg har ondt i maven når jeg vågner, jeg får også dårlig mave efter jeg har spist. Og tit mavekramper?? Lægen siger jeg skal spise husk men det virker ikke.
  • Indstillinger
    Hej du må tale med lægen igen , og prøve det havresuppe. og spise skånekost . det kan læge eller diatist fortælle dig. hvis det ikke hjælper . må du kontakte lægen igen . husk bruges til en der har dårlig afførings problemer. Du kan også spise hørfrø. det hjælper på maven. held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.