Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Skarvemærker mellem benene

Redigeret 13 juli, 2011, 16:56 i Åben debat om hud og hår
Hej.

Jeg har et problem med at få skarve/brandmærker mellem lårene hvis jeg ikke har leggings el. lignende imellem. Jeg vil gerne kunne have en nederdel osv. på med bare ben, men hvad skal jeg gøre for ikke at få dette, for det gør utroligt ondt? og hvis skaden så er sket, hvad skal jeg så gøre?

På forhånd tak.

Mvh. Anette

Kommentarer

• Hej
    Det lyder som brandsår, hvis skaden er sket må du have koldt vand på, den slags sår skal selvfølgelig ikke udsættes for sol.
    Du kan nok ikke have helt bare ben, hvis du har et par luftige shorts kan du måske have dem indenunder. God sommer Helle8
  • Tak for svaret, men bliver lidt svært med shorts under, da det for det meste er stramme cowboy nederdele. Det skal nok lige nævnes at jeg er 18 år.
    Har hørt at glidecreme skulle hjælpe, er der nogen der ved noget om det?
  • Jeg har ikke prøvet det, men jeg har også hørt det, og jeg syntes, at det lyder temmelig logisk at det vil hjælpe.
  • Jeg bruger tit et par løbetights for at afhjælpe problemet :) de kan købes i en længde, hvor de ikke kan ses under en nederdel, og skaber en perfekt friktion mellem lårene.
  • Hej du kan bruge zinksalve det lindre hurtig smerten. og heler huden hurtig. hvis det ikke hjælper kan du få noget hos lægen . hvis der er bakterie i såret. min ex mand puttede kartoffelmel i mellem ballerne . da huden gik af der. jeg ved ikke om talkum kan bruges andre steder end hænder og føder til at holde fast med . men det tager fugten . som sammen med varme får huden til at brænde. Kunne du klister et stykke plaster på der mellem benene. så det gnider sammen og skåner din hud. prøv at høre på apoteket om de har nogle ting der kan hjælpe. held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.