Hjem Tænder og mund Åben debat om tænder og mund

Et lille smalt problem med kæben

Hej! Jeg er på ferie på Sardinien og har løbet ind i et smalt lille problem, der nok er ingenting men stadig bekymrer mig. Jeg er i det hele taget bare generelt meget bekymret om området omkring kæbe og ørene, da jeg har haft et problem med det tidligere. Her igår morges, sad jeg i bilen og skulle til at spise en banan. Jeg kunne ikke åbne den med hånden, så jeg stak munden ned over for at bide den op. Der skete der et eller andet. Min kæbe sagde et stort "doing", eller et knæk. Bagefter blev jeg selvfølgelig nervøs, og begyndte at mærke efter i alle leder og kanter. Min kæbe virkede og virker nu normal, den er dog lidt øm i kæbemusklen, og ledene virker lidt stramme. Min mor siger at det bare er noget der går væk, en forkert bevægelse, der er forekommer i kæben, ligesom det kan forekomme alle andre steder. Er dette rigtigt?

Jeg skal være her i ca. 3 uger, og vi får gæster om en uge, der begge er tandlæger. Jeg kan selvfølgelig godt bare vente til de kommer. Men det er 1/3 af ferien hvor jeg skal rende rundt og være bekymret, og det gider man jo ikke.
Det er nok ikke noget, så et hurtigt svar ville være dejligt. Tak

William, 16 år.

Kommentarer

  • Det, du har prøvet, har vi vist alle prøvet, og det lyder som om din mor er meget fornuftig - det er helt normalt, så nyd nu din ferie og glem alt om det her.

    Du har lige lavet et "skræv-træk", og så er man en smule øm en lille tid efter, og så er det glemt.

    Og - lad nu de tandlæger få fred til deres ferie også. Det her er forhåbentligt fuldstændigt glemt til næste uge, med mindre du selv fastholder det.
  • Jeg giver lotte123 fuldstændig ret. Jeg tror absolut det samme.

    Næe, så skulle du have været i min søns sko, da han skulle lære selvforsvar/angreb eller hvad det kaldes.

    Han meldte sig frivillig til at være "forsøgsperson". Han skulle klappe i hænderne, når det blev for slemt. Han klappede og klappede med fyren slap ham ikke. Min søn måtte gå hele salen igennem, han blev rasende. En anden måtte lægge sig imellem dem.
    Hele hans kæbe blev vredet. I mere end et år efter sagde det et højt klik i hans kæbe, når han åbende munden.

    Jeg var rasende på manden, der var skyld i det. Jeg er gal den dag i dag, men det hjælper jo ikke. Han skulle have haft på puklen over det. Jeg mener ikke man kan bruge den slags mennesker i politiet.
Log in eller Registrér for at kommentere.