Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Penis mindre end normalt

Redigeret 17 juli, 2011, 02:17 i Mandlige sexproblemer
Hej

For et godt stykke tid siden, begyndte jeg generelt at føle mig meget træt, jeg snakkede med min kæreste om det, hun mente at det blandt andet kunne skyldes jernmangel.
Jeg har kigget på symptomerne for jernmangel, og nogle enkelte af dem stemmer overens. Jeg føler mig generelt træt, men også nogle enkelte nætter får jeg hovedpine inden jeg skal sove, og derfor må tage et par Pinex.

*Jeg læste også at Jern kan være skyld i blodmangel, og at jern forbedre transportionen af røde blodlegemer samt et andet stof, hvilket forbedre transportionen af de hvide blodlegemer.*

Jeg har i et stykke tid oplevet at min penis i stiv tilstand ikke er så stor og hård, som den plejer at være, og det bekymre mig en del, da det personligt er ret irriterende at ens legeme kan mindskes så meget, men også at min kæreste mener at det gør ondt når vi har samleje, da den ikke er så hård som den plejer at være. Det har stået på i et stykke tid, også både når vi skal have samleje, samt hvis jeg har været selv hjemme og onanere.

Det er så nu at jeg stiller mig selv dette spørgsmål, om at jernmangel kan have en forbindelse til blodmangel i penis, så at blodtilførslen til penis er blevet mindre, samt røde og hvide blodlegemer?

- Hilsen den chokerede fyr.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Voldsom træthed, hovedpine når du skal sove, problemer med potens?

    Disse ting kan sagtens hænge sammen, især hvis vi putter er par ord mere på, som f.eks.:

    - stress
    - lidt for meget pres - enten privat eller på job
    - bekymringer
    - forkert kost, der ikke er næring nok i

    Ja, det var bare et par eksempler. Er der et eller flere af dem, du genkender?

    Ingen her kan jo vurdere, om du har jernmangel, så det bør du gå til lægen og få undersøgt, og nævn endelig også dine problemer med potens og hovedpinen, og se så lidt på dit liv generelt.

    Jeg kan undre mig over, at dine kæreste føler smerte ved at din penis ikke er så hård, som den plejer, det virker underligt. Ofte er problemet modsat; at kvinden ikke kan mærke den så meget, hvis den er for blød.
    Man kunne forstå det, hvis det var omvendt, så måske din kæreste oveni har lidt problemer med f.eks. noget svamp? Hvilket igen hænger sammen med, at det da kan være, at I har lidt for meget om ørerne for tiden?
  • Indstillinger
    Det sidste du skrev er lige i skabet. Min kæreste er nemlig lige blevet behandlet for svamp, og hun føler ikke smerte mere, så lige pt er det som din intuition siger, at vi begge bla. ikke kan mærke så meget.....

    Stress kan nok kun være en lille smule, ikke så meget dét.: Men forkert kost, der kan jeg kun svare 110% ærligt, at min kost er meget dårlig....

    Træthed føler jeg faktisk stort set lige til jeg står op og går i seng " okay måske lidt overdrevet", men rimelig meget til tider, og selv hvis jeg får for meget/for lidt, eller lige den søvn jeg har brug får, så føler jeg mig stadig træt til tider. Har været gået lidt en del ud over mit arbejde, jeg er begyndt at arbejde meget langsommere, da det er som om at jeg kun har fået måske 2-3 timers søvn, selvom jeg har fået 7-8 timer, hvor 8 timer er det jeg normalt skal bruge for at min krop kan fungere korrekt.

    Har du evt. andre forslag, eller indvendinger?
  • Indstillinger
    Dårlig kost kan sagtens give de problemer, du nævner. Hvis ikke kroppen får det nødvendige brændstof, så brænder den sammen - fuldstændig som en bil, så det bør du ikke bare nu, men lige nu, gøre noget ved. Din krop råber og skriger til dig, og hvis du bliver ved med at lade være med at lytte, så får du det kun værre, og det at du efterhånden nok helt vil miste din potens, vil blive et at dine mindre problemer. De skader der forvoldes på vitale dele af din krop er langt værre.

    Det er dig, der vælger.
  • Indstillinger
    Hej
    hvis du tager steroider kan det være årsagen. Hvis du ikke går til lægen, synes jeg du skal købe multi-tabs 50+ i apoteket - lægen kan også finde på at henvise dig til den, hvis du da har vitamin mangel etc.(NO XPLODE 1025G)kan modvirke umotiveret - kan fås billigt på Gymnordic.
  • Indstillinger
    Man kan blive meget syg - både fysisk og psykisk - af dårlig kost.
    Og dårlig søvn, træthed, hovedpine og potensproblemer hører under de mulige symptomer på vitamin- og mineralmangel.

    For mig lyder det meget sandsynligt, at du er i vitamin- og mineralmangel.
    Og jeg vil fraråde dig at tage kosttilskud uden at konsultere lægen først.

    For det første skal du have taget en blodprøve som kan vise om der er nogle vitaminer og mineraler du er i kritisk underskud af, så du skal have særligt kraftige tilskud.

    Et besøg hos lægen vil desuden være hensigtsmæssigt for at få udelukket at der er noget andet galt.

    Og lægen vil kunne hjælpe dig med at ændre dine kost- og motionsvaner og/eller kan opfordre dig til at opsøge en diætist.


    Mht. potensen:

    "Ernæringsproblemer har vist sig at være en overset årsag til impotens. Mænd, hvis kost indeholder store mængder koffein og sukker, har ofte potensforstyrrelser, ligesom et højt kolesteroltal (hyperlipidæmi) som følge af fed kost heller ikke fremmer potensen. Amerikanske undersøgelser har afsløret, at desto højere patienternes kolesteroltal var, jo større var sandsynligheden for at de blev ramt af impotens."
    http://www.faktalink.dk/arkiv/viag_old/viagimpo
  • Indstillinger
    Kolesterol?????
    Folk har det kolesterol tal som er deres.... og prøves der på at ændre det, så vil det regenere sig... Så mere og mere statin...
    20 % af de som kommer til lægen i anden anledning og som får konstateret "et forhøjet kolesterol tal" og kommer i behandling, der vil 20 % dø af behandlingen... Et andet stort tal vil få store bivirkninger.. demens og lignende... Meget få vil gå gennem uden bivirkninger.. under 1 % vil opnå at begrænse risikoen for blodprop....
    Så se dog at få forbudt diverse statin produkter.. nogle af dem er blevet det allerede..
  • Indstillinger
    Kolesterol, vi er enige, selv om du måske overdriver en lille smule, tror jeg.
    Gid pokker have den medicin. Jeg har talt med flere, som blev dårlige af skidtet. Nogle tåler den, men spørgsmålet er om den overhovedet er gavnlig.
    Måske til en hjertesyg, som har meget højt kolesteroltal, men ellers er det vist bare en pengemaskine.
    Jeg blev selv syg af den og jeg tager det aldrig mere. Heldigvis hører man nu om flere læger, der fravælger den.
    Medicinen går tilmed ud over potensen.
Log in eller Registrér for at kommentere.