Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

LS og menstruation????

Redigeret 3 september, 2012, 03:54 i Lichen Sclerosus
Hejsa
Når jeg har menstruation, så tiltager kløen ufattelig meget. Det klør og klør. Jeg bruger Libressebind, men har også prøvet Always, Tena og noget fra apoteket, som jeg ikke kan huske hvad hedder. Jeg tænker at min LS blusser mere op, når jeg har menstruation. Andre som oplever noget tilsvarende? Hvad gør I?
Jeg bruger udelukkende løstsiddende tøj, og kun underbukser med 100% bomuld. Jeg smører med Dermovat 1 uge, 2 gange dagligt, og holder 3 ugers pause.
Det fungerer også fint i dagligdagen, men når jeg har min menstruation, så er helvedet løs dernede :-(

Girl2000

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvorfor får du kun Dermovat i 1 uge og holder pause. Jeg mener den mest almindelige måde er at bruge det 1 gang om ugen som vedligeholdelsesbehandling. Hvad smører du med når du har menstruation. Der er en rigtig god creme jeg har fået anbefalet Warning basiscreme, Den kan man godt smøre på i et tyndt lag, når man har vasket sig selvom man har menstruation. Det beskytter. Hvad med at bruge tampon i stedet for?
  • Indstillinger
    Hej Girl2000.

    Jeg har netop fået konstateret Lichen Scelrosus og har kun symptomer på sygdommen under menstruation.

    Kan kun være enig med dig i at det klør og klør og der må da være noget der kan tage den kløe.

    Har her til morgen netop skrevet til min læge for at høre for er da ved at blive desperat. Vender tilbage når jeg ved noget mere.
Log in eller Registrér for at kommentere.