Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Rygning når man er forkølet?

lotte123lotte123
Redigeret 12 juli, 2011, 04:14 i Åben debat om forkølelse
Der kan jo ikke siges noget pænt om rygning, og jo; når man ryger, så fastholder man ofte forkølelse og hoste i længere tid, end hvis man ikke gør.

Der kan jo heller ikke siges noget pænt om at drikke sig fra sans og samling i en uge, så hvis du er interesseret i at passe på dig selv, så prøv at holde op med at ryge og prøv også at drikke mindre. Man kan godt have det sjovt alligevel. I øvrigt er det efterhånden blevet så besværligt at ryge, at der bestemt ikke er nogen, der vil se ned på dig, hvis du stopper.

Sagt af en, der har røget i mange, mange år - så nej, jeg prøver ikke at være "frelst".

Jeg ser, du også er dybt bekymret for at få diabetes, hvorfor du i det hele taget skal tænke over, hvad du gør ved din krop. Du er kun 16 år - den skal holde hele livet.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg ved at det slim du taler om med tiden bliver værre og værre. Jeg har heldigvis aldrig røget. Jeg hader røg, det lugter og sviner alt til med et gult lag.
    Jeg ved det, for jeg er gift med en ryger. Han tager i dag medicin for at løsne slim. Vi har for en måned siden gjort alt rent i hans "herrreværelse".
    Alt, jeg siger og skriver alt, skulle vaskes af. Bøgerne er mere eller mindre ødelagte.
    Han måtte selv vaske vægge og loftet af.
    Tænk på, hvordan du kommer til at se ud indvendig efterhånden. Dine lunger bliver sorte.
    Stop, medens du kan. Min mand kan ikke. Skidtet er lige så slemt, som heroin. Jeg tror de kommer stoffer i.

    Sidst, jeg skrev noget om det blev jeg skældt ud at trådstarter. Jeg gad ikke at svare, for jeg ved hvordan rygere kan være. De tåler sjældent, man siger sandheden.
  • Indstillinger
    Både min kone og jeg har begge røget alt for meget i alt for mange år, men er begge stoppet helt for ca. 2 år siden. Det var egentligt kun lidt svært i starten, og det kan altid betale sig.

    Min mor døde af lungekræft p.g.a. rygning, min svigermor kan næsten ikke trække vejret p.g.a. rygning og en gammel skolekammerat har lige fået konstateret lungekræft også p.g.a. rygning, så jeg synes du skal tage dig selv i nakken og stoppe NU, før det er for sent.

    Der er intet positivt, at sige om rygning.
  • Indstillinger
    Hej igen, Mads

    Du er jo meget ung og kan sikkert godt lide piger. Tænk på, hvordan det føles, når man kysser "et askebæger".
    Tror du pigerne kan lide det.
Log in eller Registrér for at kommentere.