Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

....

Redigeret 10 juli, 2011, 20:32 i Samliv

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    For at være ærlig læste jeg ikke hele dit indlæg. uanset hvem, hvad hvorfor osv. er det IKKE ok at slå.
    I skal have hjælp begge to, der findes tilbud til den slags: hvis i begge er indstillet på det, er parterapi måske noget for jer. Hvis der viser sig yderligere specielle behov hos en eller jer begge bliver det sikkert tydeligt i forløbet.
    Hvad I gerne vil opnå og hvordan I griber det an er op til jer selv.
    Men igen, vold under alle former er slet ikke ok.
    Godt du selv er opmærksom på det, så I undgår det sker igen. Pøj Pøj med arbejdet. Helle8
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg har læst dit indlæg og jeg er slet ikke i tvivl - se at slå op med ham i en h...... fart!!!! I er ikke gode for hinanden og længere er den ikke!
  • Indstillinger
    Hej,

    Det er aldrig okay at slå nogen.

    Hvis du slår ham hver gang i skændes eller diskuterer, og han flere gange har sagt, at det bryder han sig ikke om, så opfører du dig barnligt og respektløst overfor ham!

    Når det så er sagt, så ville jeg nærmest forvente, at min mand slog mig igen, hvis jeg slog ham.

    Hvis du synes, at du har "ret" til at slå ham, men synes det er forkert, at han slår dig igen - så tro om. Ingen har ret til at slå nogen!!!

    Jeg synes du skal snakke med en psykolog og få fundet ud af, hvorfor du har den trang og hvorfor du mister besindelsen.

    Det er i hvert fald ikke et særlig sundt for jer, så længe I slår hinanden.

    Johanne
  • Indstillinger
    "Jeg har, de gange det er sket, tænkt at jeg jo selv var ude om det."

    Hvad tror du han har tænkt, de gange du har slået ham?

    Efter at han har fortalt dig, at han overhovedet ikke kan lide at du slår ("som en pige ville give et tøseslag", som du skriver), og fortalt dig, at han har oplevet vold i barndommen, bliver du ved med at slå ham - og nu gør du det bevidst, fordi du ønsker at påføre ham (psykisk) smerte.

    At du ikke knalder ham en kæberasler af dimensioner gør det i mine øjne ikke mindre forkert.
    Mænd kan også sagtens "bare" tjatte til deres kone uden at de brækker noget og får store blå mærker. Det kaldes stadig hustruvold.

    Han har flere gange fastholdt dig for at undgå at du gik endnu mere amok.

    Andre gange har han ikke kunne undlade at give igen efter du har slået.

    Og nu skete det så, at han var den der slog først.
    Og situationen eksploderede.
    Hvis skyld var det? Jeres begges. For I har gennem længere tid ladet den her situation udvikle sig, og den var dømt til at ville koge over lige pludselig.

    Du spørger hvad der er rigtigt og forkert i det her.
    Der er overhovedet ikke noget som helst som er rigtigt. I kan ikke finde ud af at kommunikere, og i tyr til voldelig adfærd begge to. Det er udelukkende forkert.

    Jeg har medfølelse med dig oven på den situation du beskriver. Men jeg har lige så stor medfølelse med ham.

    Se at gå fra hinanden. I er jo ikke gode for hinanden.

    Eller flyt fra hinanden, og begynd i parterapi, og find ud af, om I ville kunne genopbygge jeres forhold.

    Det vil kræve en meget stor indsats fra jer begge.
    I skal lære at kommunikere med hinanden, men før da tror jeg det er nødvendigt, at I lærer, hvordan man mærker, håndterer og formidler følelser.

    Uanset om I bliver sammen eller ej bør du søge hjælp så du kan få kontrol over din aggressivitet.
  • Indstillinger
    Når vi slår . kan det være forsvar. manglende respekt fra ens kærste . mand . kone. Du kan også se ham som en svag person . som du derfor får lyst til at slå. Iretere han dig . ved at sige ting til dig . der provokere dig. mennesker der er vokset op i vold . og selv er blevet udsat for tæsk . som barn . eller set mor og far slåset . haft et voldligtægteskab. selv blive voldlig. for grænsen bliver ødelagt. man ved godt det er forbudt. men livet har ændret sig til at den der er udsat for vold . selv kan blive voldlig . Når du får det sådan skal du gå din vej væk fra ham . og han skal ikke holde dig han skal gå. væk fra dig . ellers ender det med i kan pludslig slå hinanden ihjel. det kan nem komme derud. hvis i bliver ved sådan. Der må være noget i ham som giver dig vrede. og det vil det nok gøre længe. hvis du har oplevet vold i dit liv. Flyt væk snarest mulig inden det ender galt. og bo hver for sig. og få psykologhjælp. og få dig et nyt liv . og find andre kærster der ikke har været udsat for vold. så de kan støtte dig bedre. og tal med din læge om at få noget midligtidig hjælp til at håndtere din indre vrede. jeg får selv topimax for min vrede jeg bærer på som holder den nede så jeg kan leve et normalt liv. du kan have meget vrede for du ikke er tilfreds med dit liv. prøv at bruge en boksebold og giv den din vrede det kan hjælpe dig . og du kan blive bevist om hvem og hvad du er vred på. håber i får styr på det. hvis der er børn i det forhold . så er det hurtigst mulig at finde et andet sted at bo. de får også brug for hjælp. held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.