Er det bare mit haleben den er gal med?
Hej jeg tror jeg er faldet og landet siddende.. når jeg siger tror så er det fordi at det skete på roskilde-fesivallen. så har lidt svært ved at huske det i detaljer.
efter faldet har jeg fået ondt i halebenet. jeg troede at det var brækket eller evt forstuet. men har løst på nettet at det gør ondt at sidde ned hvis det er halebenet?det underlige af det er bare at jeg sagtens kan sidde ned.. jeg har bare problemer med at løfte ting og kan også mærke det lidt når jeg går op af trapper. har prøvet selv at føle om det er noget ømt sted men kan ikke findet noget.. men har lagt mærke til at mit haleben måske ikke sidder der hvor det normalt sidder på normale mennesker??:P
hvad kan der være galt.?
burde jeg gå til lægen med det? det er ikke en konstant smerte.
efter faldet har jeg fået ondt i halebenet. jeg troede at det var brækket eller evt forstuet. men har løst på nettet at det gør ondt at sidde ned hvis det er halebenet?det underlige af det er bare at jeg sagtens kan sidde ned.. jeg har bare problemer med at løfte ting og kan også mærke det lidt når jeg går op af trapper. har prøvet selv at føle om det er noget ømt sted men kan ikke findet noget.. men har lagt mærke til at mit haleben måske ikke sidder der hvor det normalt sidder på normale mennesker??:P
hvad kan der være galt.?
burde jeg gå til lægen med det? det er ikke en konstant smerte.
Kommentarer
men du har jo nok ret jeg bliver nok nød til at få taget mig sammen til at bestille den tid :P
Jeg har haft flækket mit haleben, jeg blev indlagt på sygehuset da jeg havde små børn derhjemme, og jeg måtte absolut ikke løfte noget. Der var ikke så meget at gøre ved det andet end at have lidt tålmodighed for de kunne jo ikke gipse hele underkroppen ind
Vh. Janne.
Få gjort noget ved det.
God bedring.
ville bare spørge om hvor lang tid der kan gå, før at det så småt forsvinder?
Kan fortælle at jeg, en gammel kone, som teenager fik fjernet stolen bag mig, med det resultat, at der dels kom stærke smerter både når jeg sad og gik, men der udvikledes også en godartet svulst på halebenet, så resultatet blev, at jeg et år efter fik fjernet 3 eller 4 halehvirvler. Det hjalp på smerterne, men det kan i stedet føles som om man mangler den "stopklods", som halebenet jo er. Det mærkes selvfølgelig især, når jeg sidder.
I dag slås jeg også med spondylolistese, discusprolaps, nedslidt skulder, dårligt hjerte efter blodpropper og hjertestop samt i den grad smerter ved gang grundet åreforkalkning, så i stedet for at sidde ned ligger jeg faktisk ret så meget på sofaen, for kræfter til motion er ikke eksisterende, da jeg kun kan gå 25-30 meter, før smerterne kommer.
Som I måske kan forstå, har jeg, på grund af alle de andre dårligdomme, ret let ved at glemme siddesmerten fra det manglende haleben, men fortvivl ikke. Der kan gøres noget for at hjælpe med problemet, men det er nødvendigt at blive undersøgt på den ene eller anden måde, så er smerterne der stadig, så se at komme til lægen.
Mange hilsener til jer alle