Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

brug for at snakke med en erfaren kvinde indenfor følelser !

Redigeret 10 juli, 2011, 19:09 i Samliv
Jeg er blevet hyldet helt ud af den pga. kærestesorger, det er svær situation og meget kompliceret. jeg har virkelig brug for hjælp fra en kvinde, der har erfaret at miste/og få følelser for den samme igen.. eller en der ved meget om det. Jeg vil sætte stor pris på hvis der var en derude som ville bruge noget af sin tid på at hjælpe mig med at få styr på det her.

god dag.ikke

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Ja det gør frykkelig ondt i hjertet at have kærste sorger . men hvis du har det må du også stadig elske manden meget højt som du ikke er sammen med længere. Hvem af jer har slået op. og hvad er grunden til i ikke vil være sammen mere. Der må være en af jer der har brug for at tænke over tingene. og hvis man skal gå tilbage til den samme person . skal begge have fortalt hvad det er der trykker dem. og lave krav . der skal respekteres. jeg plejer at skrive mine krav ned til min kærste så han ikke glemmer det. og han kan læse det igen. og glemmer han det bliver han mindet på det. og jeg det samme. hvis der er manglende respekt i et forhold er det svært at få det til at køre , jeg vil også sige at der skal være ærlighed. tillid til hinanden. Der er mange der ikke snakker sammen i et par når der er problemer. Da jeg slog op med min nuværende kærste for 2 år siden . efter et ½ år hvor han fik depretion og mani som jeg ikke vidste han var syg. og han blev mere og mere gal i hovedet. og behandlede mig dårligt. sagde grimme ting til mig. og jeg slog op med ham . Jeg holdt mig fra ham i 3 uger. han ringede hele tiden. min søster sagde nu skulle han forstå at lade mig være i fred. jeg blev selv syg af det. og fik voldsom kærstesorg. og fandt ud af at jeg ikke kunne bryde med ham. og som tiden gik blev han mere syg. og fik selvmordstanke. og han ringede til mig i nød. men ingen ville lytte. men først næste dag blev han indlagt . da jeg sagde han skulle ringe selv for de troede ikke på mig. og han kom på psykriatrisk, den lukkede. de sagde hvis han stadig elskede mig skulle han forsøge at få mig tilbage . og han sendte mig 20 røde roser med interflora til 300 kr. så mit hjerte vidste han elskede mig. og han var syg . da jeg slog op med ham . og ville være død hvis han ikke fik medicin. vi er stadig sammen engang imellem er der problemer med at overskue tingene . men vi kommer igennem det . bliver det for meget bor vi hver for sig og har fri . til at gøre som vi vil. med venner og arbejde mm. Mærk efter om det føles rigtig for dig at . gå tilbage til din mand, og starte på en frisk. med nye krav. evt. samtale terapi. og gøre ting sammen og hver for sig med vennerne så i ikke hænger på hinanden hele tiden. og livet bliver kedelig. og i har noget nyt at fortælle hinanden når i mødes. nå må hellere komme i seng . men skriv lidt mere om dig kærligst.
  • Indstillinger
    tusind tak for dit svar. erhm. det er en længere historie... som en egentligt bare bygget på misforståelser... men jeg vil rigtigt gerne fortælle den til dig så du kan sige hvad du synes. og derudover er jeg manden. det ville tage meget lang tid at skrive hele historien, men jeg vil rigtigt gerne sætte dig ind i det og snakke om det. har du mulighed for at snakke på skype eller mobiltelefon ?
  • Indstillinger
    vi har gjort det forbi (mest hun) fordi... hun manglede sine følelser.. jeg har virkelig brug for at snakke det her igennem.
  • Indstillinger
    Hej jeg kan desvære ikke tale med dig andre steder en her. men hvis du har brug for profesionel hjælp kan du blive henvist til en psykolog eller terapujt. af lægen. måske de bedre kan hjælpe dig direkte. Hvis du føler for det må du sige til din kærste om hun vil give dig en chance mere og sammen med dig gå i parterapi. Det er helt normal at man i perioder ikke kan mærke sine følser. og jeg mærker det også selv i mit liv. når det kommer tror vi at det er fordi vi ikke elsker hinanden mere. men det behøver det ikke at være grunden. der kan være mange andre grunde til at følserne forsvinder. feks . for travlt i hverdagen . stresset . træt. sorg. depression . og når vi som par sidder hver for sig . ikke giver tid til at være tæt sammen og mærke hinandens kroppe. Prøv at skrive på papir fordele og ulemper i jeres liv og se om der er noget der skal laves anderledes. Hvis i har børn sammen går meget af tiden med børn . og følserne for manden kommer tit på 2 plads. for kvinden får med fødslen moderføelse. og de sexuelle følser glider for nogen væk. Har i talt sammen hvad det er hun savner. i sit liv eller hvad hun kan være ked af. når vi går fra hinanden er mange af os for dårlige til at tale med hinanden og misforstår hinanden. og bange for at den anden bliver ked af det eller total sur. og vi siger ikke det vi føler og kommer længere på afstand af hinanden. og begynder at synes at manden eller konen er dum eller ireterene. og de går en på nerverne. Nogle gange kan det være svært for den ene af paret . vil ikke høre på hvad den anden fortæller om sit savn og problemer. og bliver sur og går sin vej. Du siger det tager for lang tid at skrive. men det gør ikke noget. for imens du skriver herinde får du lettet dit hjerte og på den måde helbreder du sindet ved at skrive dine følser ned. også når du sidder i sorg derhjemme kan du skrive dine følser og tanker ned . det hjælper dig at skrive. Hvis du ikke kan tale med din kærste . kan du skrive dine følser for hende og det du vil sige til hende i et brev til hende. og vil du gerne give hende en chance mere. så lad hende det vide og se. send noget hun godt kan lide . lidt romantisk. hej
Log in eller Registrér for at kommentere.