Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Har brug for andres mening.

Redigeret 9 juli, 2011, 16:04 i Åben debat for kvinder
Hej vidunderlige kvinder/damer.
Jeg er en pige på 17 år og er bange for jeg ikke kan blive gravid.
Jeg har en fantastisk kæreste og var på p-piller i starten hvor vi kom sammen, men er stoppet for 3 måneder siden. Vi har altid sex med kondom, men der har været et par smuttere. 1 gang hvor vi ikke havde flere kondomer og han trak sig ud for sent og 3 gange har kondomet sprunget. Jeg har altid taget en graviditets test en uge til to uger efter ''ulykken''. Men den har altid været negativ? Min mor havde svært ved at få børn og fik så kun mig.. men er det noget jeg har arvet eller er det fordi jeg er for ung eller hvorfor? det er et STORT problem i mit hoved, så håååber så meget på i kan hjælpe mig.

Hilsen fra Jsh1jsh. :-)

Kommentarer

• Man kan kun blive gravid omkring ægløsning. Altså ved samleje ca. 5, max 7, dage om måneden.

Dertil kommer, at selv hvis manden får udløsning i kvinden på selve ægløsningsdagen hvor chancen for graviditet er størst, så er det langt fra sikkert, at et æg befrugtes.

Der er ingen grund til at du går og er nervøs for ikke at kunne blive gravid når du engang ønsker det.

Kvindens Chance/risiko for at blive gravid ved det 1. ubeskyttede
    alder samleje omkring ægløsning

15-20 år 30 %
    20-25 år 25 %
    26-30 år 20 %
    31-35 år 15 %
    36-40 år 10 %
    41-45 år 5 %

http://www.min-mave.dk/frugtbarhed-og-f ... vinder.htm

Kan lige tilføje, at der er størst risiko for at kondomer springer, hvis de ikke sidder rigtigt.
    Det vil sige, at kondomet skal have den rigtige størrelse og der IKKE må være luft i "tutten" i spidsen.
  • Hej hvis i ikke ønsker at få barn lige nu hvor du er så ung. vil jeg anbefale at i bruger en slags præventation. for den med bare at stå af = at trække penis ud lige før der kommer orgasme er absolut ikke nogen form for præventation . der er mange der får børn på den måde. der kan smutte . og man vil hver gang man har været sammen og gjort det . have en falsk eller sand følelse . usikkerhed er jeg blevet gravid. nogle mænd vil ikke bruge kondom. men vi skal blive stærkere til at turde sige . nul sex første gang. og så længe man er nye kærster , men nogle gange bliver man presset til ikke at forlange det. og må så gå til lægen og blive testet for kønssygdomme. For små kondomer springer. Jeg ved ikke om de har trukket kvindekondomet tilbage. den hedder femidom. der er mandens penis inden i en kondom og den strammer ikke på ham. og en ring i bunden af skeden . som kan give kvinden mere lyst. de er dyrere . men gode. held og lykke
  • Jeg sidder lige og bider mærke i, at du skriver, at din kæreste 'har trukket sig ud for sent', når i ikke har haft nogen kondomer.

Under samleje udskiller penis præsæd, som potentielt kan befrugte et æg. Det skal derfor virkelig understreges, at det altså IKKE er en præventiv metode, at din kæreste trækker sig ud, før udløsningen indtræffer.

Ja.
Log in eller Registrér for at kommentere.