Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvorfor kommer det ikke?

Redigeret 8 juli, 2011, 09:08 i PMS og menstruation
Hej. Jeg er en pige på 17 og vil meget gerne have svar omkring mit debat spørgsmål.
Jeg har ikke haft min menstruation i 3 måneder nu, OG nej jeg er ikke gravid (har tjekket 2 gange). Jeg har været på p-piller for 3 måneder siden, men var ikke så god til at tage den hver dag, så jeg stoppede. Men det er stadig ikke kommet?
- hvad gør jeg?
Hilsen den fustrende 17 årige pige.

(* H å b e r i k a n s v a r e (-: *)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du har lige skrevet et andet spørgsmål - vedrørende at du er bange for, at du ikke kan blive gravid, fordi du og din kæreste har haft et par smuttere med kondomet, og du ikke er blevet gravid i de tilfælde.


    I den sammenhæng syntes jeg også at det her er relevant.
    Hvis du ikke har menstruation, har du formodentlig heller ikke ægløsning, og for at blive gravid, skal der ægløsning til.

    Jeg syntes du skal tale med din læge.
    Min umiddelbare formodning er dog, at din læge vil sige, at du skal se tiden an. Det er ikke unormalt at det varer et stykke tid før kroppen fungerer naturligt efter man har taget p-piller.

    I den anden tråd lyder det ikke som om at du ønsker at blive gravid, så jeg må hellere lige sige, at det her IKKE ændrer på, at du stadig skal bruge beskyttelse. For du kan godt have ægløsning.
    Og når I oplever "smuttere" med kondomet, vil det derfor nok være en god idé at tage en fortrydelsespille.
Log in eller Registrér for at kommentere.