Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hovedepine og migræne

Redigeret 7 juli, 2011, 12:04 i Kroniske smerter
hej allesammen

jeg er en pige på 15 år og jeg har ondt hovedepine hver dag og migræne 1 eller flere gange om ugen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du burde få undersøgt dine øjne om du ser, som du skal.

    Hvis du har muskelinfiltrationer i nakke og skuldre må du have noget massage hos en fysioterapeut. Få en henvisning hos din læge.
    Jeg ved hvordan det er at have ondt i hovedet, det er bestemt ikke sjovt.

    Migræne, jeg fik min migræne væk ved at tage levertran, med A og D vitamin, hver dag. Det hjælper nogle. Et billigt og godt råd at prøve. Det hjalp mig efter en måned.
    Jeg hælder det i mælk, så smages det ikke. Min migræne vender tilbage, hvis jeg stopper.

    Du bør også sørge for en vitaminpille. Ikke de billige, men af en god kvalitet.
  • Indstillinger
    Hej Kris

    Har du været hos lægen? Hvis ikke, er det det første, du skal gøre.

    Det kan være et stort detektivarbejde at finde årsagerne til hovedpine og migræne. Helt sikkert er det, at det er et symptom på noget, der ikke fungerer godt nok.

    Hvordan har du det med skolen? Med kammeraterne? Med familien? Med dig selv? Føler du dig behandlet godt nok af andre? Har du været ude for ubehagelige oplevelser, du måske ikke har fortalt nogen om? Føler du dig stresset? Ensom? Angst? Deprimeret? Meget vred? Hvordan har dit selvværd det?

    Hvis der er problemer på nogle af disse områder, kan det meget vel være, at årsagerne til din hovedpine/migræne ligger her. Hvis man ikke har det godt, så spænder man og det kan bl.a. forårsage spændinger, som kan give hovedpine og migræne. Er der nogle problemer, er det vigtigt, at du får talt med en voksen om dem, så de kan blive løst.

    KH Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.