Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

stritører.

nogen der har fået opereret deres øre ind?
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, det fik jeg som ung voksen for 20 år siden. Det er en banal operation, som endda bliver betalt for een, hvis det er graverende. Eneste ulempe, at man skal gå med forbinding på en uges tid, men der må man jo gemme sig hjemme, hvis man ikke bryder sig om andre ser det:-)
    Kan kun anbefale det, hvis du er generet af det - få det overstået i stedet for at ærgre dig i årevis...
  • Indstillinger
    hvis jeg tager til min egen læge og de siger go for det, betaler de så?
    De genere mig meget, jeg hader dem.
    kan man ikke gå med hue ;)?
  • Indstillinger
    Hvis din egen læge mener du har reelle stritører og det ikke bare er småtterier, bliver det betalt for dig. I alle tilfælde er det en ret billig operation sammenlignet med meget andet kosmetisk.
    Jeg skulle gå med forbinding en uges tid, og den kunne man næppe gemme for andre under en hue eller lignende. Derudover var ørerne hævede en dag eller to efter forbindingen blev taget af. Min anbefaling er, at få det gjort lige inden en påskeferie eller efterårsferie eller lignende, så er der ingen, der opdager noget :-)
  • Indstillinger
    okay lyder godt, er der slet ikke mulighed for at ku dække noget af det med en hue? så det ikke ser så slemt ud :)
  • Indstillinger
    altså, det er da sikkert fint at tage en hue på, hvis du skal til købmanden eller lignende, men du vil vel ikke sidde på arbejde i en uge med hue på? :-)
    i mit tilfælde fik jeg det overstået omkring en ferie, hvor jeg bare murede mig inde med nogle gode bøger etc :-)
  • Indstillinger
    er ikke så god til at mure mig inde når jeg er 16 år :-D men nu er der jo også sommerferie, men er sikker på jeg vil ha det gjort :) tak for hjælpen!
  • Indstillinger
    du kender vel ikke noget til den der næsevæg man har, når der er en bule eller den er skæv?
  • Indstillinger
    held og lykke med det, selve operationen er altså ikke slem, så det er mere at overleve ugen med forbinding og overveje, hvem der må se/vide det. Og bagefter vil du være glad for det.

    Næsevæg? Jeg fik tilfældigvis også et par år efter foretaget en næseoperation - det er lidt mere omstændeligt (i mit tilfælde med en overnatning), og det måtte jeg forøvrigt betale selv. Men ellers sammenligneligt, dvs. bandage i en uges tid, næsen hævet et døgn eller 2 efter bandagen er taget af, og bagefter har jeg været glad, dvs. jeg har aldrig tænkt på mine ører/næse siden, men det var jo ligesom også formålet :-)
  • Indstillinger
    er det noget man skal betale selv?
  • Indstillinger
    Jeg vil tro, at der er større risiko for, at man kommer til at betale selv (og det er dyrt...) - stritører er måske også mere iøjenfaldende, men hvis man (som jeg havde) f.eks. har en lidt skæv og kantet næse, er det ofte kun een selv, der lægger mærke til det, og samfundet kan jo trods alt ikke betale alt. Tror også man skal være fuldvoksen før de vil operere på næser, der åbenbart kan udvikle sig gennem barn- og ungdom. Jeg synes, du skal koncentrere dig om stritørerne i første omgang, det kan du sikkert godt få betalt, det ser mærkbart pænt ud bagefter og er ikke kompliceret på nogen måde, du skal bare lige samle mod til at besøge lægen, til at få en bedøvelse, der ikke er værre end en vaccination og til at gå med forbinding en uge - det er småting, og det bør du gøre, hvis det generer dig...

    Held og lykke med det...
Log in eller Registrér for at kommentere.