Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svie og smerte under sex

Redigeret 15 juli, 2011, 17:36 i Kvindelige sexproblemer
Jeg er en pige på 17 som har været seksuel aktiv i 4 år jeg har aldrig haft problemer før .. Men det begyndte for et halvt år siden hvor det begyndte og svie og gøre ondt under sex, nogle tidspunkter var der som og få en kniv op .. Og jeg havde problemer med og være våd i længere tid af
Gangen. Jeg ville så prøve sex igen efter 20 min for og se om smerten var væk men omgang 2 var totalt umulig og var nød til og stoppe det og det blev ved med
Og svie i flere timer efter .. Jeg er blevet tjekket for kønssygdomme og har ingen. Jeg har prøvet og blive behandlet for svamp det hjalp ikke .. Skal til gynogolog her i aug. Men synes der er alt for længe til når man er bekymret har i måske en ide om hvad det kunne være ? Ps min læge sagde jeg så helt normal ud men da han lavede undersøgelsen gjorde
Det også ondt og sve meget langt oppe i mig

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg ved ikke om I bruger p piller. Nogle kan have svært ved at tåle dem.

    Det er jo hormoner og jeg havde selv problemer et stykke tid med brænden og voldsom svien.
  • Indstillinger
    jamen har været på nogle meget stærke p-piller fordi jeg havde uren hud .. men er gået over til p-ring pga jeg blev depri af p-piller .. er også nød til og tage p-ring ud hver gang jeg har sex . så ved ikke om det måske kunne være den
    - jamen det kan du da ikke leve med ? :s gør de så slet ikke noget
  • Indstillinger
    Hej!
    Vil bare sige, at jeg selv har haft samme problem i snart 8 år. Jeg har været hos alm. læger, speciallæger, hudlæger, gynækologer, fysioterapeuter, sexologer osv. Jeg har været udsat for lidt af hvert - bl.a. ville en gynækolog klippe mig op, da problemet 'tydeligvis' var at jeg var 'for stram'! Heldigvis nægtede jeg, for det viste sig senere, at problemet ikke var det. Og jeg har fået så mange slags medikamenter, at jeg slet ikke har styr på det mere. Ingen af tiltagene har hjulpet mig!! Det har påvirket mig så utroligt meget, og jeg har fået flere depressioner pga. det, så jeg besluttede mig til sidst for at undersøge det selv. Jeg kom frem til, at det var noget der hedder Vulvodyni. Da jeg læste om det, var jeg ikke et sekund i tvivl om, at det var det, jeg fejlede. Men mange læger ved desværre ikke ret meget om det. Jeg fortalte min læge om Vulvodyni, og at jeg var ret sikker på, at jeg havde det - jeg forlangte desuden at blive skrevet op på en venteliste på Holbæk Sygehus, hvor de har den dygtige læge Knud Damgaard. Jeg har nu stået på ventelisten i 3 år (der er mange års ventetid endnu). Knud Damgaard arbejder også på privathospitalet Arresødal, men det koster mange penge at blive behandlet der. Danmark dækker desværre ikke. Så hvis jeg var dig ville jeg hurtigst muligt bestille en tid hos lægen, og sige at du tror, at du lider af Vulvodyni, så du kan komme videre. Ellers kan du også prøve at lade være med at tage p-piller i nogle måneder og se om det skulle hjælpe. Det skulle hjælpe nogle, men det har ikke gjort nogen forskel hos mig. Håber, at du kunne bruge det til noget.
  • Indstillinger
    det bare løgn :( så lang ventetid overlever jeg bogstaveligt talt ikke ! jeg har selv læst om den sygdom og er også bange for det er det .. men har haft kræft så skal til en specil læge her i slutningen i aug. så må han jo vide noget hvis gynologen ikke gør :s ej kan gå mig på nerverne sådan noget .. at man lige er fyldt 17 og ens sex liv allerrede er ødelagt :'(
  • Indstillinger
    Håber virkelig ikke, at du lider af vulvodyni. Men hvis det er det du lider af, så er det meget godt at vide det nu, så du kan gøre noget ved det. Held og lykke med det.
Log in eller Registrér for at kommentere.