Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad skal man sige til dette. ??

CITAT

- De vælger den nemme løsning og sender dem en check hver måned. Det er som at sige, »du kommer ikke tilbage på arbejdsmarked, vi forventer ikke noget af dig.« Jeg synes aldrig nogensinde, man skal opgive nogen, siger Inger Støjberg til TV2 News.

Rigsrevisionen siger, at 9,4 milliarder kroner var spildt på aktivering af de ikke arbejdsmarkedsparate, så siger du, at det skal man blive ved med?

- Siden da er aktiveringen lagt om, og aktiveringen foregår mere ude hos virksomhederne, mener Støjberg.

Ifølge hende er det centralt, at fokus forbliver på at få et job, selv hos dem, som har allersværest ved det.

- Pludselig kommer man ind i et andet fællesskab, får kolleger. Man tjener måske også lidt, man får et andet fokus på livet. Det (jobsamtalerne, red.) er ikke for ikke at hjælpe mennesker. Det er netop for at hjælpe mennesker, siger beskæftigelsesministeren.

CITAT SLUT

Jeg husker en dame, jeg mødte på min daværende arbejdsplads. Hun var syg.
Hun var af en sagsbehandler/kommunen anbragt i denne stilling, så hun kunne få det bedre. !!!!!!!

Jeg talte flere gange med hende. Hun begyndte at betro sig til mig. Hun kunne simpelthen ikke klare visse personer på arbejdet, som mobbede hende. I forvejen havde hun det meget dårligt.
Mobning er jo meget almindeligt. Og hvad gør man ved det, intet. Snak, snak, snak.
Jeg ved hun talte sandt.
Hun fortalte mig, hun fik det værre og værre, men skulle blive der for at få det bedre. !!!
En dag græd hun helt forfærdeligt og sagde til mig, nu var det slut. Kunne ikke klare mere.

I stedet for at bruge milliarder på den slags "behandling" burde man i stedet bruge pengene på en rigtig hjælp.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Problemet er at Inger Støjberg og co. mener, at de som Guder ved, hvad der er bedst for alle. Så når folk har det dårligt, så kender hun mirakelkuren, der bringer lykke til alle: De skal jo bare i arbejde og fastholdes på arbejdsmarkedet. Måske forstår hun vitterligt ikke, at hun ikke puffer blidt (som hun før har sagt) men giver mange mennesker et spark ud over kanten.

    Det er jo muligt, at hensigten er at hjælpe, men man kan jo ikke hjælpe andre, hvis man insisterer på, at de kun må få den hjælp, man selv synes er rigtig og ikke den hjælp personen selv føler behov for. Det svarer til at ville behandle en mand med et brækket ben for et dårligt hjerte!!!
    Selvfølgeligt er det spild af både tid, penge og menneskelige ressourcer.

    I sin tid sagde kommunen til mig, at jeg var én af dem, der var så svær at hjælpe. Sludder og vrøvl, skrev jeg til dem. Jeg er meget let at hjælpe, jeg fortæller lige præcist, hvad jeg har brug for - det er Jer, der ikke vil give mig den hjælp. Så jeg er ikke svær at hjælpe, men jeg er pokkers svær at manipulere derhen, hvor I gerne vil have mig.

    Som Søren Kierkegaard skriver:
    'For at hjælpe nogen må jeg visselig forstå, mere end han gør, men først og fremmest forstå, hvad han forstår'.

    Den pointe har Inger Støjberg vist ikke fanget. Hun ved bedst, hvad alle andre har brug for, men hun ved bestemt ikke det, andre selv ved - og hun er så forvivlende ligeglad.


    Hilsen Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.