Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan man leve et almindeligt liv med lavt stofskifte??

Jeg er jo ny i denne verden og har endnu mit første lægebesøg tilgode. Dvs ingen medicin osv endnu.

Men jeg er faktisk lidt forskrækket over hvor mange symptomer det lyder til alle har. Og mange af jer lyder næsten som om I har en dårlig livskvalitet og mange gener/begrænsninger i hverdagen?

Føler I jer reelt begrænset af sygdommen eller lever I et "normalt" liv med job, børn, sport osv, når I ellers er på plads med medicinen? Eller med andre ord - hvad skal jeg frygte ;-))

Kh Sanne (som pt lever et helt normalt liv med ovennævnte aktiviteter, uden de store gener ;-))

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Jeg synes sagtens at man kan levet et normalt liv.. Det eneste jeg egentlig har bøvl med er at jeg til tider er meget træt.

    men jeg mangler også B12 som jeg får hver 2 måned..

    Men eller har jeg det fint.. :0)
  • Indstillinger
    Ja du kan godt leve et normalt aktivt liv selv om du har for lavt stofskifte..

    Jeg har haft det dårligt i den periode hvor jeg er blevet justeret ind i min dosis af eltroxin. det tog 1½ år men i dag hvor jeg har fået THS ned på 1 og derunder kan jeg faktisk mærke en forbedret livs kvalitet i forhold til før.

    Bla er jeg blevet bedre til at fokusere og konsentere mig på mit arbejde og jeg har generalt fået det meget bedre end før. Set i bagspejlet har jeg nok gået rundt med dårligt stofskifte i mange år, så da jeg endelig kom ind i normal området kan jeg mærke stor forskel i forhold til før, hvor jeg egentlig følte at jeg havde det godt..

    Dog tænker jeg meget mere på hvad jeg spiser og holder mig til mad med lav GI index/ flad mave kost og undgår sukker. Det har virket for mig :-)
  • Indstillinger
    Hej.
    Ja man kan sagtens leve et normal liv med lavt/højt stofskifte. Det gør de fleste. Der er utrolig mange med den diagnose som lever et symptomfrit liv, velmedicineret. Så er der en små 10% som er svære at regulere med medicin og disse (os) får således alle de beskrevne følgevirkninger af at gå rundt med et ureguleret stofskifte igennem længere tid. Og det er selvfølgelig sidstnævnte gruppe som skriver og læser her da de jo er syge. Så kryds fingre for at du hører til de 90%. Held og lykke....
Log in eller Registrér for at kommentere.