Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

har det virkelig dårligt

Redigeret 8 juli, 2011, 13:45 i Angst
Hej alle sammen... Er mand på 24 og for lidt over et halvt år siden gik min kæreste og jeg fra hinanden... siden da har jeg fundet ud af, at jeg lider af høj grad af angst og blandt andet har enormt svært ved at lade folk komme tæt på mig følelsesmæssigt.. siden har jeg fået at vide, at min kæreste nu er sammen med en jeg også kender rigtig godt, og jeg har det simpelthen så dårligt... har mange symptomer på svær depression hvor jeg har svært ved lave noget, er enormt ked af det hele tiden og har svært ved at foretage mig noget som helst... jeg overvejer at rejse væk og ikke komme tilbage igen, eller om man bare skulle slutte det hele... går til psykolog en gang om ugen, men lige nu har jeg bare svært ved at se lyset for enden af tunnelen... jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre... har det ekstremt svært og hårdt lige nu...
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu gør du altså ikke noget dumt!
    Jeg fik en depression for 7 år siden og er stadig på medicin.
    Jeg har lidt voldsomt af panikangst i rigtig mange år.
    Det får jeg også medicin for.
    Og selv om begge mine foældre var pillemisbrugere og lægen havde enormt svært ved at overtale mig til at tage medicin, så hjælper det faktisk.
    Kender godt følelsen af lyst til bare at forsvinde eller dø.
    Og den voldsomme panik når angsten kommer.
    Men jeg lover dig, man dør ikke af angst selv om det føles sådan.
    Har været indlagt utallige gange men jeg fejler jo ikke noget.
    Får du medicin?
    Ellers synes jeg du skal tale med lægen om det.
    Bliver her resten af aftenen hvis du har lyst til at skrive lidt mere.
    Gid jeg kunne hjælpe rigtigt og sige noget der var klogt.

    Henven21
  • Indstillinger
    Jeg har været på lidt medicin mod angst, men er stoppet med at tage det, da jeg ikke brød mig om det... jeg ved godt, at man ikke dør af det, men det føles bare ubeskriveligt svært... ved ikke helt hvordan jeg skal klare det her...
  • Indstillinger
    Jeg har fået Fluanzol mite for angst i 8 år uden bivirkninger.
    Nu er jeg lige skiftet til et nyt præperat der hedder Lyrica.
    Igen uden bivirkninger.
    Bortset fra at jeg har fået en voldsom energi af dem og ikke sover mere end 4 -5 timer om natten.
    Før sov jeg 14 - 15 timer i døgnet.
    Jeg har haft stor gavn af at snakke med en veninde om min angst.
    Har du et netværk du kan trække på?
  • Indstillinger
    Jeg har nogle venner, der godt ved, hvordan jeg har det, men har bare ikke lyst til at skulle blive ved med at trække på dem... har også svært ved at forklare dem, hvor skidt jeg egentlig har det... især her i sommerperioden kan de være lidt svære at få fat på...
  • Indstillinger
    Jeg havde også en fornemmelse af at folk til sidst ikke gad høre mere på mig og mit angst.
    Det er dybt frustrerende når man nu bare er så bange hele tiden.
    Jeg synes altså du skal have noget angstdæmpende.
    Det andet er jo ikke til at holde ud.
    Man panikker hele tiden og bliver bange for angsten for selve angsten og ens hjerne kan ikke tænke på andet.
    Jeg tror at selv det kan udløse et nyt panikanfald.
    Det siges at man skal prøve at trække vejret helt ned i maven.
    Det i sig selv skulle dæmpe det en smule.

    Jeg blev til sidst så syg at jeg slet ikke kunne være alene.
    Så pleece gå til lægen og tag så det medicin.
    Jeg var vildt syg af angst i ti år!!!
    Det ønsker jeg ike for nogen - heller ikke dig.
  • Indstillinger
    Lige nu er min angst egentlig ikke så slem.. det er mere depression, men de to ting er jo oftest også stærkt sammenhængende... ved ikke om jeg har lyst til at være på medicin....
  • Indstillinger
    Jeg græd hver dag ,mange gange om dagen i 1½ år inden jeg gik til lægen.
    Det er ikke værd at vente så længe.
    Og der er jo ingen der siger at du skal være på medicin resten af dit liv.
    Måske bare i en periode til du får det bedre og kommer lidt længere i behandlingen ved psykologen
  • Indstillinger
    har indtil videre lidt af angst de sidste 10 år og ved ikke helt med psykologen.. har lidt mistet troen på, at det egentlig fører til noget... om jeg kan hjælpes....
  • Indstillinger
    Selvfølgelig kan du hjælpes.
    Det tager bare lang tid.
    Har selv gået i terapi i 20 år og er stadig ikke mere rask end at det er nødvendigt med beroligende medicin.
    Men det er en sej kamp.
    Men det kan du godt.
    Jeg tror på dig.
  • Indstillinger
    Jeg vil bare lige indskyde, at det tager lang tid at behandle psykiske lidelser. Terapi hjælper ikke 'bare lige'. Det er en proces, der kræver meget stor tålmodighed og arbejde med sig selv.
    For det andet kan det godt være, at man gennem tiden skal prøve flere forskellige former for behandling, før man finder noget, der virkeligt hjælper. Det betyder absolut ikke, at den behandling du får nu er spildt. Den behandling du får nu, forandrer noget, selvom du ikke lige mærker det og det kan være, at den er forudsætningen for, at du senere bliver klar til at prøve en anden form for behandling.

    Indenfor NLP-terapien har man den opfattelse, at hvis det ene ikke virker, så må man prøve noget andet, til man finder noget, der virker. Hvilket er præcist det, jeg altid har gjort. Så selvom du ikke synes, du har tilstrækkelilgt udbytte af psykologbehandlingen, så betyder det ikke, at der ikke er andre muligheder.

    KH Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.