Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Svært ved at fordøje i perioder

Okay, dette har plaget mig i adskillige år.

I perioder for jeg det sådan at jeg efter at have spist har kvalme, og anspændthed i kroppen, frem til jeg kaster op.

Kroppen blir anspændt i et forsøg på ikke at kaste op tror jeg, når jeg kaster op har jeg det fint.

Problemet er derudover at jeg i disse perioder blir ret sulten, da jeg ender med at kaste meget af hva jeg spiser op, og ikke har lyst til at spise så meget af frygt for kvalme/opkast.

Dette har jeg altid haft i perioder (feks på nogle uger), hvorefter det er stoppet og ikke har vist sig længe (måske et år), og jeg har derfor ofte glemt det.

Min kost varierer typisk mellem det sunde og det usunde, og jeg spiser på uregelmæssige tidspunkter. Minimum 80% af året klarer kroppen dette hvis det er problemet.

2 mønstre tegner sig, 1: det er typisk i forbindelse med en oplevelse, en rejse, en festival, etc.

2: det foregår typisk hvis jeg i en periode har spist mindre og sidenhen spiser mere.

Det føles som om kroppen i perioder ikk producerer nok mavesyre, overvejer omd et er det.
Kan man mon få nogle tabletter eller noget, der hjælper kroppen med at nedbryde maden og fordøje den uden kvalme?
Log in eller Registrér for at kommentere.