Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hjælp?

Redigeret 28 juli, 2011, 11:18 i Seksuel debut
Hej.
For det førstee ved jeg ikke om det er det rigtige sted at lægge denne´...
Jeg opdagede i går 4-5 bumser på mine ydre kønslæber. Jeg syntes, at de er lidt store, og ellers er de ømme som normale bumser.
DEr udover har jeg noget irritation ved urin åbningen, jeg ved ikke helt, om det er starten til en blærebetændelse - har haft det sådan en eller to gange før. Men saamtidig har jeg nogle rifter/skrammer også, ´som sviger når jeg tisser - selv tror jeg, at det kommer af at jeg havde sex i forgårs og at jeg selv har 'kigget' om jeg kunne se om noget var anderledes? Jeg er en smugle øm, men ved ikke om det også kan skyldes sex? Jeg har en trang til at skulle tisse hee tiden, men når jeg så går på toilettet, kan jeg mmåske bare tisse et par drååber. Og ved heller ikke om alt det med irritation kan skyldes sexen???

kh.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det lyder som en blærebetændelse du har fået. Man kan godt udvikle blærebetændelse af at have sex, fordi underlivet bliver irriteret og der kommer bakterier fra hans penis. Hvis du vil undgå det, skal du gå på toilet bagefter og drikke et glas vand. Dine 'bumser' og rifter kan også skyldes irritation fra sex, og vil forsvinde naturligt, du kan evt. bruge noget intimsæbe, eller det kan skyldes barbering. Men bumserne kan også være harpes, og vil derfor være en god ide at tjekke hvis det ikke forsvinder. Du kan evt. prøve at drikke masser af vand i et par dage, og se om irritationen ikke forsvinder, hvis ikke, vil jeg kontakte en læge.
Log in eller Registrér for at kommentere.