Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

trykken i hele brystet og vejrtræknings problemer.....

Redigeret 14 december, 2011, 04:34 i Hjerteproblemer
Som en 16 årig dreng er jeg meget nervøs for tiden.

Jeg var for godt en uge siden til en hygge fest hos nogle af mine venner, vi hyggede hos rigtig meget men pludselig var der en der blev sur, aggresiv og ville til at stikke af.. vi prøver med fysisk magt at stoppe ham, men han slipper væk og vi løber her efter rundt efter ham.

Efter vores lille magt kamp fik jeg pludselig trykken for brystet og vejrtræknings problemer, og det blev være og være jo mere jeg bevægede mig.

Også her i går var jeg på haughe markedet hvor der så tilfældigvis stod en falck bil, jeg valgte at gå hen og spørge falck manden om han kunne give mig nogle svar..

Han begyndte at snakke om symptomer på en passerende blodprop, lukkede blodkar osv..

Er der ikke plz nogle der kan give mig nogler svar :S er der noget alvorligt galt med mig ? skal jeg søge læge ? skal jeg søge hospital ?

ps. Det ska siges at jeg ryger, drikker og spiser meget usundt..

Mvh. Den meget nervøse drenge S:

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Dine symptomer kan være udløst af anstrengelserne og spændingen, men det er sikkert en god idé at snakke med en læge, så du kan få helt sikkert svar.
    Jeg kender en som lige har haft det ubehageligt også med trykken over brystet. Det var måske pga. noget med stoffer, hvis I røg noget, kan du tænke over det. God bedring. Helle8
  • Indstillinger
    Ja du skal tale med lægen . jeg kender det fra min bror og far de har og havde det begge . hvis kroppen bliver udsat for kraftig anstrengelse. kan man pludslig blive syg . i værste fald er der nogen der dør af at overanstrenge sig så meget. så du må ikke udsætte dig selv for det der provokere det. og bliv undersøgt . dit hjerte . god bedring.
  • Indstillinger
    jeg har hermed bestilt tid hos lægen, jeg håber på det bedste men frygter det værste :S

    Det der skræmmer mig mest er at det var første gang det skete og var simpelthent nødtil at ligge mig ned :S


    Tak for svarerne
  • Indstillinger
    Hej,

    Prøv nu at tage det lidt roligt.
    Det er simpelthen ikke rigtigt, som én skriver, at man kan dø af at overanstrenge sig ved at holde sin aggressive ven fast. Man kan heller ikke dø af sine tanker om at fejle noget alvorligt.
    Men begge dele kan gøre en meget bange. Og begge I to drenge er blevet meget bange.
    Når man bliver bange får man angstfølelser. Det er en følelse der kan sætte sig som trykken i brystet og give en hurtig og overfladisk vejrtrækning eller en følelse af ikke at kunne trække vejret dybt nok. Man kan også svede, føle sig tør i munden eller begynde at ryste. Alle disse symptomer kommer af angst. Og angst dør man ikke af. Det går over igen - ligesom alle andre følelser. Vrede eller glæde fx. Ved vrede er der også kropslige symptomer, hvor man bider kæberne sammen og spænder i kroppen og måske bliver rød i hovedet. Ved glæde snurrer det i maven og man føler sig let og afslappet. Alle følelser giver kropslige symptomer. Jo stærkere følelsen er, jo stærkere er symptomerne. Det er helt naturligt og helt ufarligt.
    Angst er altså bare en følelse, som kommer fordi man har oplevet noget voldsomt eller tænkt på noget voldsomt.
    Det er ikke noget man dør af. Så ro på drenge. I er unge og garanteret helt friske!

    Kh.
  • Indstillinger
    P.S.

    I øvrigt kan fysisk inaktivitet (fx. at sidde meget ned foran comnputer/tv eller i det hele taget ikke bevæge sig ret meget) give mange muskelinfiltrationer, som bl.a. kan føles som en trykken i brystet. Det er ufarligt men ubehageligt.
    Dårlige kostvaner kan ligeledes give en trykken i brystet bag brystbenet pg.a. dårlig fordøjelse og mavesyre-ubalance.
    Så et godt råd er altså motion og sund mad. ;)

    Når man dyrker sport får man desuden en rigitg god kontakt med sin krop og det betyder at hjerne og krop begynder at samarbejde bedre. Man lærer sin krop at kende og man holder op med at være så meget i sine tanker. Det vil lægge en natulig og behagelig dæmper på angst og bekymringer.

    Held og lykke med det.
Log in eller Registrér for at kommentere.