Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Problemer med forhud

Hej!.

Jeg har et træls problem med min forhud. Jeg kan ikke trække den tilbage hverken i slap eller stiv tilstand. Kan faktisk slet ikke huske hvor gammel jeg var da jeg sidst havde den trukket tilbage over hovedet. (jeg er lige blevet 19)

I slap tilstand kan jeg nok få den halvt ned over hovedet, og i stiv tilstand kan jeg slet ikke trække den ned.

Jeg har faktisk ingen anelser om, om jeg har forsnævring eller om jeg bare har en for kort ''streng'', jeg synes dog selv at jeg har en kort streng. Men aner ikke om det har noget at gøre med at jeg ikke kan få trukket forhuden tilbage.

Vil gerne vide hvad jeg kan gøre, eller hvad lægen siger hvis jeg tager en tur derned. Alle skal dog vide at en omskæring er det sidste, og ALLER sidst som jeg vil tænke på.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Vi kan da ikke vide hvad din læge vil sige. For det første er jeg (og vist ingen andre brugere af debatforummet) ikke læge, og for det andet ved vi ikke hvordan det ser ud.

    Der findes en creme der kan lette et sådant problem for nogle, men det må du tale med lægen om :)
  • Indstillinger
    Du bliver nødt til at besøge din læge. Han/hun er den eneste, som kan vurdere, hvad der skal gøres ved dit problem. Umiddelbart tyder det på en kraftig forhudsforsnævring.

    Hvorfor vil du ikke omskæres? Er det frygten for selve operationen, eller er det tanken om at have blottet glans bagefter?
Log in eller Registrér for at kommentere.