Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

svamp i huden hjælp!?!

Har været til lægen for at finde ud af årsagen til udslet i begge armhuler, samt på inderlårene op imod skridtet. Fik konstateret svamp hvilket jeg fik en pillekur samt lamissil creme imod. Det der undre mig er så efter 5 døgns behandling er der næsten ingen forbedring i sygdommen. særlig i min venstre armhule er huden meget sprækket og nærmest hudløs rød. Huden væsker rigtig meget og det gør meget ondt bare at strække armen væk fra kroppen. Der er området ca. 15 gange 15-20 cm område med den beskrivelse.
Jeg har forsøgt at lade huden tørre ved at have den blottet udenfor ved at ligge mig i skyggen og lade vinden gøre noget, ved ikke om det er godt eller skidt. Det blev tørt med men skindet i armhulerne samt stederne på benene/skridtet blev meget stift og med lette smerter til følge når jeg ville bevæge mig.
Det er så godt som umuligt at holde helt ren, da det er varme områder. Jeg synes dog jeg ville spørge jer, da der nu også i sengen efter natten er gule mærker efter flåden fra min venstre armhule.
Hvad kan jeg gøre? Nogle husråd til at sætte skub i den rigtige retning? Det her er meget upraktisk og yderst behageligt for ikke at sige smertefuldt.

Jeg håber på et hurtigt svar
på forhånd tak

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.