Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Strækmærker - på en teenage dreng!

Goddag.

Jeg er 15 år, og jeg har fået synlige strækmærker.

Nogle ved navlen, under armhulerne og ved hofterne.

Og jeg hader dem!

Jeg har ikke været i svømmehallen i 1 år, og jeg tør ikke engang gå til lægen med dem. Ikke engang min mor, får lov til at se dem.
Jeg smider ikke blusen, og under ferier beholder jeg blusen på.

Mit BMI lyder på 23,1 hvilket er normalt vægtigt, og jeg forstår ikke hvorfor at andre drenge, som er meget større end mig ikke får dem. Jeg vejer 77 kg, og jeg er ca. 182-185 høj.

Jeg kan ikke rigtigt bestille cremerne online, da min mor sikkert bare vil spørge hvad de er til - jeg KAN intet gøre. Stærkmærkerne har overtaget min selvtillid.

Ellers er jeg en meget udadvendt fyr, med gode venner, og folk betegner mig ikke som en tyk fyr :)

Hvad skal jeg gøre?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Daniel.

    En ting er helt sikker: Du skal holde dig langt væk fra cremer m.m. man kan købe på nettet. Du har ingen chance for at vide hvad de indeholder, og om de vil have nogen effekt for den sags skyld.

    Hvorfor vil det være så slemt at gå til lægen med det?????????
    Og at snakke med din mor om det for den sags skyld...

    Jeg kan overhovedet ikke se noget pinligt i det.

    Men hvis du insisterer på, at det er pinligt, så drejer det sig om 5 minutters pinlighed med lægen.
    Er det slemt sammenlignet med ikke at have taget blusen af i andres selskab i 1 år???? Og ikke ville vise sig uden tøj på fremover heller?

    Jeg er helt sikker på, at lægen kan hjælpe dig.

    Jeg kan ikke fortælle dig hvorfor du har fået strækmærker. Nogen får dem nemt hvis de tager på eller taber sig hurtigt, mens andre kan tage mere på eller tabe sig mere på samme tid uden at få strækmærker.

    Uanset hvad: Se at komme til lægen. Det er simpelthen (ærligt talt) for dumt det her.
  • Indstillinger
    Det var måske en god idé. Tak for dit svar!

    Hilsen
    Daniel
  • Indstillinger
    Velbekomme. Nogen gange hjælper det med en kærlig opsang.

    Ring til lægen i morgen formiddag og bed om at få en tid.
    Det kan godt være der er lidt ventetid, men nu har du ventet i over et år, så du klarer nok en uges tid eller to mere.

    Det vil være rart om du skriver herinde når du har været hos lægen. Det kan jo være, at der er andre der kan have glæde af at høre hvad lægen sagde :)
Log in eller Registrér for at kommentere.