Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

HJÆLP - er der nogen der kan "oversætte" tallene for mig??

Helt NY i denne verden og fuldstændigt på bar bund...

Har også spurgt om medicin i anden tråd, men håber der er en der kan oversætte nedennævnte tal for mig???

TSH 13,61
T3 1,01
T4 57

- er det tæt på normalt eller hvordan? Kan det rette sig igen? Fik konstateret lavt D-vitamin i nov og har taget kraftigt D-vitamin tilskud siden (35-70 m om dagen)

Tak tak tak

Sanne

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja du har meget lavt stofskifte og det kræver behandling, hvis det skulle vise sig at du har Hashimotos som er den lave stofskiftesygdom som de fleste har så ville jeg passe på med D-vitaminerne, men det er min overbevisning efter at have læst noget som hedder Marshallprotokollen. Og efter at have oplevet det på egen krop at jo mere D-vitamin jeg spiste des lavere blev mit stofskifte og jo mere træls fik jeg det. Du skal bede om at få målt antistoffer for det er vigtigt at vide. vh Petra
    p.s men hvis du som i tidligere indlæg skriver at du ikke mener at være mærket af det så lad da være med at få behandling, og hold så godt øje med om du får det dårligere. Tjek stofskifteforeningens hjemmside der er megen information.
  • Indstillinger
    Hej Petra

    1000 tak fordi du gav dig tid til at svare!

    Det er da lidt skræmmende med D-vitaminerne... jeg fik også målt stof-skifte i nov hvor D-vitamin lå på 16-17 men stofskifte kun lidt for lavt. Så fik jeg ordineret meget høj D-vitamin dosis og det kan så måske have skubbet yderligere til stofskiftet??? Uha da.

    Hvis jeg bare siger "antistoffer" ved lægen så godt hvad det er jeg beder om?

    Igen 1000 tak for svar!

    Sanne
  • Indstillinger
    TPO-antistoftal skal du have målt. Det er vigtigt at du tager tilskud af Selen og måske også andre ting, men især Selen. Det er kun hvis du har Hashimotos at du har bedst af at holde dig fra D-vitamin. Og hvis du skal til at tage Eltroxin eller Euthyrox som jeg får, så tag den endelig på tom mave og ikke sammen med noget som helst andet hverken naturmedicin, jerntilskud eller lignende. Og der skal gå mindst ½ time og gerne 1 time før end du indtager noget som helst andet end vand. Du skal tage pillen/pillerne med vand endelig ikke mælk eller kaffe.vh Petra
  • Indstillinger
    Nu bliver jeg lidt nysgerrig.
    Hvordan oplever I at D vitamin forstyrrer stofskiftet og er det "kun" ved lavt stofskifte ?
    Kh LH
  • Indstillinger
    Hej Sanne

    Du skal bestemt ikke stoppe med dit D-vitamin tilskud, men huske også at tage magnesium, da det er vigtigt for at D-vitamin kan virke optimalt.
    Jeg vil også på det kraftigtigste opfordre dig til ikke at "hoppe" på de anbefalinger som Trevor Marshall skriver om i hans vandvittige Marshallprotokol. Der er ingen i den videnskablige verden der tager denne mand alvorlig. Det har da også vist sig at de som følger hans protokol ikke bliver raske, ´men istedet får det dårligere og dårligere.

    Hilsen Niels
  • Indstillinger
    Kan kun sige at jeg har fået det bedre efter at være stoppet med D-vitamin.Og det er hvis man har Hashimotos at det ikke er godt med D-vitamin. vh Petra
  • Indstillinger
    Mange tak for tilbagemeldingerne - når man "lander" i en helt ny verden, er det rart at flere aspekter af sagen. Jeg håber min læge ved hvad der er "hoved og hale" på det hele - jeg har fået en tid medio august.

    Jeg undrer mig fortsat over at mine tal er så dårlige, for jeg føler mig ikke specielt dårlig. Det hele startede med usædvanligt hårtab, men det har rettet sig igen.
    Jeg synes jeg er mere træt end før i tiden, men med 2 yngre børn, tænkte jeg egentlig at forklaringen lå der.
    Ellers synes jeg ikke der er det store - men nu må vi se hvad lægen siger.

    Igen - mange tak fordi I har givet jer tid til at svare!
Log in eller Registrér for at kommentere.