Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

næsten mistet kæresten, hjælp

Redigeret 25 juni, 2011, 07:15 i Samliv
hej derude.

Som sagt i overskriften så har jeg næsten mistet min kæreste. Det har squ ramt mig lige midt i brystet, men mindre om det. Jeg har squ brug for hjælp til at gøre det bedste som jeg nu kan gøre for at fixe vores forhold. Det er ret indviklet, altså ikke noget om hvem der har ret, men mere om hendes følelser, men lad os få det på bordet.
Vi har været kærester i ca. 8 måneder. Første 6-7 måneder gik super godt, det føltes virkeligt som perfekt match. (vi gik i klasse sammen på gymnasiet og skal ud og køre vogn imorgen). men her ca. sidste 30 dage, så gik det ned ad bakken, fordi vi var stressede med eksaminer osv. så vi blev nemt sure på hinanden. Her for ca. en uge siden slog vi op, (jeg slog op, men hun ville have gjort det hvis jeg ikke gjorde) . Bare over en mindre misforståelse, overhovedet ikke noget vigtigt. Men vi har snakket det igennem og det var sådan der nogenlunde i orden, hun græd rigtigt meget hjemme hos mig da vi snakkede om det og var sådan rimelig meget i tvivl om hvad hun ville fordi hun skiftede mening og sagde at hun havde brug for at tænke over det, så sagde jeg at det var i orden. 2 dage efter kom hun forbi igen, hvor jeg gjorde alt jeg kunne for at minde hende om hvor godt vi havde det sammen, vi tog ud på stranden og hyggede, jeg var super sød mod hende gjorde seriøst alt det jeg var i stand til i det situation, men hun var skuffet over at jeg ikke har skrevet til hende eller prøvet at gøre det godt igen de sidste 2 dage hvor vi ikke var sammen,(da blev jeg rådet til at give hende den tid hun skal bruge for at køle af og tænke det hele igennem). Jeg prøvede at snakke hende til fornuft så meget jeg kunne, på tidspunkt sagde hun faktisk at hun gerne vil komme tilbage, men... altså , jeg vidste, hvis jeg sagde undskyld og lige sige nogle søde ting til hende. så ville hun komme tilbage der, det var for dumt, jeg tænkte bare at hun lige burde tænke lidt over det også finder vi nok sammen igen efter det. men sådan gik det squ ikke.

Efter dimensionsfesten igår, vi tog hjem sammen til mig og sov hjem hos mig, [Nu begynder det er blive ****ed op] hun ville gerne holde i hånd og kramme, men hun ville ikke kysse, hvert fald ikke på munden. Erhm. Så sagde hun at hun ikke vil kysse når vi ikke er kærester, så tænkte min hjerne, nå ja, det var jo også mig der slog op, og nu når vi har haft det så hyggeligt sammen, så troede jeg at jeg kunne spørge hende om at være kærester igen. Men indirekte sagde hun nej, fordi hun "føler sig tom inden i", så begyndte drama lige der, tuderi med små pauser i ca. 2 timer. Hun siger der er gået for lang tid og at hun er bange for at hun har mistet følelser for mig, hun vil RIGTIGT gerne være venner og ses. Jeg har også været super sød mod hende igår aftes og hele dagen idag hvor vi var sammen, og hun sagde også selv at hun var glad for det og at jeg ikke kunne gøre noget bedre. Så problemet ligger i at hun ikke rigtigt føler noget for mig, fordi der er gået ca. 5 dage tror jeg. Men altså wtf, vi har været kærester i næsten 8 måneder, også bliver man lige kold på 4-5dage? Hun er ikke helt sikker, men hun tror at hun har mistet følelser for mig. erhm.. da hun tog afsted for nogle timer siden for fik jeg et par kys da hun skulle ud, men jeg ved ikke helt om hun gjorde det for min skyld. Fordi hun vil ikke gøre mig ked af det, som var en af de største grunde tror til hun græd idag tror jeg. hun sagde på tidspunkt at hvis jeg virkelig vil have hende tilbage, så tror hun at jeg skal spille kold/ligeglad med hende.

Så nu sidder jeg her og er GOD blank, jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre for på den ene side: 1. lader hende være, så bliver hun endnu mere kold / møder en anden
og 2. hænger på hende, altså skrive til hende osv. så tænker hun at hun kan få mig når som helst og gider ikke rigtigt, (det sagde hun selv)
Hvis der er en derude der kan følge hendes følelser eller har prøvet det , så skriv endelig hvad **** jeg skal gøre. Fordi... jeg giver squ ikke op. jeg ved at jeg ikke finder nogen som jeg vil være ligeså glad for som for hende, og det er ikke fordi jeg er blankt forelsket, men fordi jeg har tænkt det igennem og er sikker på det.

Sig hvad i synes om det og hvad jeg burde gøre.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej du kan fortælle hende at du i afmagt har slået op med hende og du fortryder du har gjort det . at du er villig til at være hendes ven i starten og se om i igen bliver kærster. det er svært at være ven når man har været meget forelsket i hinanden. og man kommer nem til at blive kærster igen. de første måneder hvor det gik godt for jer. var i begge forelskede i hinanden . og dagligdagen kom ind. det er helt naturlig hun mister føelsen når der er så meget stress på med eksamien , så jeg synes i skal give det en chance mere . men lad hende bare være ven og holde i hånd og klemme i første omgang til hun selv siger til eller kysser dig. og lad være at sige hvor godt i har det sammen lige nu . Skriv søde ord til hende . og lad hende græde . og prøv at hold om hende når hun græder . når man græder kan man mærke sine følelser. og det at elske en anden kan få en til at græde . så måske det kun er hendes forstand der vil slå op med dig . fordi i skændes. spørg om hun vil med i biografen . på resturant eller stranden eller andet i har lyst til. så i ikke bare går op og ned af hinanden hjemme , det er det der kan være svært , et forhold bygger også på oplevelser og noget at tale sammen om. held og lykke
  • Indstillinger
    uha det er altid farligt at give andre folk råd omkring kærlighed, da ingen jo kender det endelige svar. Alle er forskellige, og vi reagerer forskelligt på følelser og ord, så det er aldrig til at vide hvad din kæreste præcis har brug for. Men! Jeg kan altså ikke lade være alligevel! Jeg tror personligt at det er sjældent at en kvinde direkte beder om hvad hun har brug for, så det at hun fortæller dig det, er kun positivt og så bør du nok lytte! Jeg tror det er godt at give hende lidt plads, og måske være lidt kold. Ihvertfald ikke overfalde hende med kvælende kærlighed. Men omvendt så husk på, at hun ikke skal have lov at lege med dig! Du må vise og fortælle hende at hun altså skal tage sig sammen og være glad for at hun har en fyr, der viser sine følelser og som hun altid kan regne med! Og hvis hun ikke selv kan se det, hvorfor skal du så bruge dit krudt på at prøve og vise hende det? Jeg ved godt det er svært og at du frygter at hun finder en anden, men hvis hun mister følelserne for dig og går fra dig efter en kort periode med diskussioner, så er det jo helt klart heller ikke et sundt forhold. Prøv at slappe lidt af og fortæl dig selv at du kun vil have hende hvis hun virkelig elsker dig og så giv hende lidt tid. Når hun så finder ud af at hun ikke vil miste dig, så kan du forkæle hende med blomster og kys og kram :-)
  • Indstillinger
    Hej R

    Jeg ville i din situation, med den erfaring jeg har nu(35år:), gøre følgende:

    1: glem alt om at snakke om følelser, I skal væk fra den tilstand I er i nu.

    2: tag hende med ud og oplev noget sjovt og dejligt, det handler om at få noget tid sammen hvor der ikke er plads til at gå ned i det tomrum som jeres forhold er i.
    (jeg tror hun har det sådan fordi hun er usikker på dig og sikkert også sig selv i forhold til dig, hvilket jo ikke er mærkeligt fordi du slog op med hende)

    3: Overask hende med noget som hun har fortalt dig om at hun gerne vil have, måske er det hendes yndlings chokolade, måske er det er bluse hun har haft kig på men ikke har købt, du ved hvad det er ;). Det handler om at du skal vise hende at hun betyder meget for dig, du skal vise det ikke fortælle det.

    4: Hvis disse ting går godt, kan du men fordel forsøge at genskabe nogle at de bedste stunder I har haft sammen.

    Håber det lykkes for dig at vinde hendes hjerte igen :)
  • Indstillinger
    Fortæl hende hvorfor du gør ting og/eller spørg hvad hun har brug for så I undgår misforståelser.

    Fx som det med at hun tog det at du ikke kontaktede hende i de to dage inden i skulle ses som om at du ikke rigtig var interesseret, hvor det i virkeligheden var fordi du er helt desperat efter at få hende tilbage og ville give hende plads til at mærke efter...

    Eller; det er det jeg håber en mand vil gøre med mig i en lignende situation.

    Som en anden siger, det er meget svært at fortælle andre hvad de skal gøre ved parforholdsproblemer o.l. fordi vi er så forskellige.
Log in eller Registrér for at kommentere.