Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stadig slem akne

Redigeret 26 juni, 2011, 16:36 i Bumser
Hej.
Jeg er en pige på 17, som lider af akne. For et års tiden var jeg til hudlægen og der fik jeg behandling og brugte piller samtidig. Da min hud så blev bedre efter et par måneders behandling og ved brug af piller, fik jeg at vide af min hudlæge, at jeg godt kunne stoppe, og at min akne ville forsvinde, når jeg blev ældre.
Men nu er min hud blevet slem igen og det irriterer mig rigtig meget. Skal jeg tage til hudlægen igen eller prøve at vente?
Jeg er også begyndt at spekulere på, om det virkelig vil forsvinde, da jeg ikke rigtig synes, det er blevet forbedret efter behandlingen.
Nogle som kan hjælpe?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Anna.

    Jeg har haft en ganske andet hudproblem, men mit blev behandlet som acne. Populært sagt var min lidelse "gammelkone-acne", som rammer kvinder i alderen 25-45.

    Jeg blev behandlet med nogle piller mod acne der hedder tetracyclin. Samtidig smurte jeg med en fantastisk creme fra Vichy der hedder NormaDerm Active Anti-Imperfection Concentrate. Den kan købes på apoteket for ca. 120 kr.

    Jeg ved ikke om du har prøvet cremen, men hvis ikke, så giv den et forsøg! Alternativt har jeg hørt om mange der har gode erfaringer med Ole Henriksens produkter. Han havde selv acne som ung, og ved efter sigende en del om emnet. Hans produkter er dog ret dyre:/

    Held og lykke!
Log in eller Registrér for at kommentere.