Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

MPFL rekonstruktion??

Redigeret 29 november, 2011, 08:44 i Hypermobilitet
Hejsa:)
Jeg har hypermobile-led - og især problemer med mine knæ. Mit knæ er gentagne gange gået af led (omkring 5 gange), og jeg har ofte følelsen af at de er ved at gå af led. Jeg har i dag været til undersøgelse på ortopædkirurgisk afd. som anbefaler at jeg får lavet en MPFL rekonstruktion, jeg har læst lidt om denne operation på nettet og fundet beskrivelser hvor det har været positivt, men også en del som ikke har haft en positiv effekt af operationen. Derfor er jeg meget nysgerrig efter at vide om nogle af jer har erfaringer med operationen!! har det afhjulpet ledskred? har I gener efter operationen? hvor lang tid tager det at komme sig over operationen ect...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej..

    D. 8/8 2011 fik jeg lavet en MPFL-Rekonstruktion.
    Jeg er tidligere blevet opereret for ledskred som ikke virkede, men jeg tror at denne operation umiddelbart virker. Det er svært at sige allerede, men jeg har haft fornemmelsen af, at knæet har været på vej ud af led 2 gange, hvor den "strop" har trukket den tilbage. Det gør kortvarrigt ondt (10sek), og så er det ingenting igen.
    Det er en smertefuld opperation, det skal du vide. Jeg var 4 mdr. om at starte på arbejde igen. Og der fik 7 uger med krykker. Jeg har stadig meget lidt muskel i låret. Jeg kunne cykle igen i naturen efter ca 10 uger.. Men det går selvf også hurtigere hos nogen end andre. :) Held og lykke hvis ikke du allerede har fået det lavet.
Log in eller Registrér for at kommentere.