Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad der galt med mig? Og er jeg helt håbløs??

Redigeret 20 juni, 2011, 16:54 i Åben debat om spiseproblemer
Hej!

jeg er en pige på 13 år og har nogen problemmer!

Jeg føler mig generelt helt fortabt. jeg har ret lavt selvværd, selvom jeg nok er den perfekte populære lille pige i min omkreds. Jeg har for ca. 1 år siden haft det meget dårligt psykisk (hørt stemmer, set ting, prøvet selvmord osv.) og jeg snakkede med en psykolog på Glostrup hospital. Jeg skulle måske havde været indlagt på deres afdeling og på en eller anden måde håbede jeg lidt at jeg blev det. Ikke pågrund af opmærksomhed eller noget. men jeg følte lidt det ville hjælpe mig. men det blev jeg ikke. Jeg blev detsom de kalder "rask", eller blev "rask" nok til at slutte mit forløb på Glostrup hospital. Og jeg ser da ikke ting eller hører ting mere! men jeg har stadig den der følelse af at jeg nok ikke rigtig hører til her, og at jeg egentlig hellere ville grave mig dybt ned i et hul og leve alene sammen med musikken. Musik betyder nemlig en stor del af mit liv, og jeg elsker musikken som var det et medlem af min familie. det hjælper mig også gennem svære tider!
Men som nævnt har jeg ret lavt selvværd, og jeg tænker meget på hvem folk ser mig som. jeg tror nogen af grundene til mit lave selvværd er at jeg er meget lav i min alder (13 år & 148cm ca.) og så har der været mange nedturer i mit liv (mor&far er skilt, kan ikke snakke sammen, diskutere, står i dilema mellem dem osv) og selvom jeg er lav og spinkel. Og jeg ser mig selv som tyk, og jeg er misundelig på alle andres krop. jeg tænker hele tiden, "sug maven ind når der kommer nogen forbi" osv. og jeg vil virkelig gerne tabe mig...HURTIGT!!! vejer ca. 38-39kg. og jeg vil meget gerne længere ned!!!! men vægten og højden tror jeg spiller en stor rolle i det med lavt selværd.
Men jeg ville gerne vide om der var nogen der kunne hjælpe mig med hvordan jeg kan tabe mig...gerne hurtig og nemt. jeg vil også gerne vide om der er nogen der ved om man kan sætte gang i højden?? fordi det irritere mig RIGTIG meget at være så lav. er der noget specielt jeg kan spise?? (Jeg skal dog holde mig lidt inde for nogen stramme regler da jeg er vegetar (spiser fisk), og pga. min astma må jeg ikke spise/drikke noget med mælk og havre.)
Jeg håber i kan hjlæpe mig!!
Kram mig!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Er ked af at høre at du har det så skidt, men jeg kan love dig een ting og det er, at du bestemt ikke vil få det bedre af at tabe dig på den måde du gerne vil. Og at spise mindre eller gå på diæt vil langt fra hjælpe dig med højden for så er chancen for at din udvikling går i stå stor.

    Hvor høje er dine forældre? Hvis de ikke er særlig høje så er det også meget normalt at du heller ikke bliver særlig høj. Men du skal huske at du kun er 13 og altså ikke er færdig med at vokse! det er jo forskelligt hvor hurtigt man udvikler sig og måske er du bare een af dem som gør det senere.

    Jeg tænker på om der ikke er en voksen du kan tale med om hvordan du har det? en lærer? sundhedsplejersken på din skole? eller en venindes mor måske? Jeg tror det er vigtigt du får fortalt nogen om de ting du går rundt med.
  • Indstillinger
    Tak for dit svar!

    Min far er 182, og min mor er næsten 170!.

    Det ville nok være godt at snakke med nogen om det, og jeg har nogen jeg kan snakke med om det,men det er svært for mig!
    jeg kan bedre "udtrykke" mig på skrift.
    Mine forældre og storebror har været meget indblandet i alt det med det psykiske...men jeg føler på en måde at jeg ikke vil indblande dem i det! Jeg har veninder jeg kan snakke med det om, men så begynder de bare på "du er smuk, som du er, du er ikke fed...bla bla" og det er jeg træt af at folk siger hvis jeg snakker med dem om det. for det er ikke det jeg har brug for at vide, forstå mig ret jeg mener ikke at jeg ved jeg er smuk bla bla osv. men jeg forstår ikke folk siger det for jeg kan ikke selv se det...og jeg er bange for de bare lyver for mig!
Log in eller Registrér for at kommentere.