Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Syg når man glæder sig?

Redigeret 21 juni, 2011, 05:35 i Sjældne sygdomme
Hej,
Jeg er ikke helt sikker på om man kan kalde hvad jeg har for en sygdom.
Når jeg skal et eller andet, som fx. på ferie, til en stor fest eller andet og jeg glæder mig rigtig meget, så ender jeg altid med at blive syg lige inden jeg skal på ferie eller inden festen.
Det er ekstremt irriterende og jeg ved ikke hvad det skyldes? er det stress, nervøsitet og hvad kan jeg i givet fald gøre for at jeg ikke bliver syg?
Typisk er det en halsbetændelse eller dårlig mave.
Jeg er virkelig fortvivlet over min situation.
Håber der er nogen der kender til det, eller ved hvad jeg kan gøre.

På forhånd tak.
Katrine

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg ved ikke hvad du skal gøre, men spænding kan forårsage det.
    Du må lade være med at glæde dig så meget.

    Jeg husker da jeg skulle have køretimer, jeg blev syg hver gang. Det satte sig i halsen, feber, o.s.v. jeg måtte af og til aflyse timen, så dårlig var jeg.
    Men jeg fik da kørekortet til sidst. Og så var det slut med at jeg blev syg.

    Halsbetændelse tvivler jeg på det er, men ondt i halsen, den er skoldende rød og gør ondt, samt feber, det kan man sagtens få.
    Måske et beroligende naturmiddel kunne hjælpe.
  • Indstillinger
    Det er meget normalt at nervøsitet/angst kan udløse sådanne fysiske symptomer, og mit gæt er at efter det måske var sket et par gange, har det gjort at du nu bliver bange for at blive syg inden du skal afsted til noget. Ofte hvis man har angstproblemer ender man med at være 'angst for angsten'.

    Jeg synes du skal tale med din læge om det, som måske kan hjælpe dig med noget medicin eller sende dig videre til en psykolog, da det højst sandsynligt er noget psykisk der sætter det igang, så du kan få styr på det og være i stand til at skulle noget uden at få det dårligt.
  • Indstillinger
    Hej
    Ja, en jeg kender får også ondt i halsen når der skal ske noget hun glæder sig til, jeg tror hun plejer at ignorere det, nu hvor hun véd det går over igen. Mvh. Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.