Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

VIGTIGT! Hurtigt svar, tak :-)

Redigeret 19 juni, 2011, 18:07 i Prævention
Hej.

Jeg skriver fordi jeg snart skal på ferie og vil gerne undgå min menstruation dernede, så overvejer at starte på p-piller, men kan jeg starte på dem inden jeg har fået min menstruation?
Fordi ved at man normalt begynder på første menstrationsdag?

På forhånd tak for hjælpen.

x

Kommentarer

  • Indstillinger
    Tror det ikk, din krop bliver måske lidt forvirret.
    Dårlig ide :/
  • Indstillinger
    Hej,

    Nej, du kan desværre først starte på p-piller på din næste menstruations første dag.
  • Indstillinger
    Jo, selvfølgelig kan du sagtens starte på andre tidspunkter end menstruationens 1. dag.

    Jeg vil dog mene, at der er risiko for, at du får pletblødning eller at du simpelthen får din blødning som sædvanligt selvom du starter på p-pillerne, og så er det vel bedre bare at vide, at du får din menstruation, og kende mængden af den, så du ved hvor ofte du skal skifte tampon/bind..?

    Men hvis du virkelig syntes, at du skal tage hormoner bare for at kunne have en ferie uden blødning, så vil jeg råde dig til at ringe og spørge din læge i morgen tidlig eller tage på apoteket og spørge en farmaceut.

    -- -- --

    Bare lige for god ordens skyld: Starter man på p-piller på andet tidspunkt end menstruationens 1. dag, så er man ikke beskyttet mod graviditet fra start af. Kan ikke huske om der går en uge eller to, men det er jo heller ikke spørgsmålet her.
Log in eller Registrér for at kommentere.