Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Har brug for andres meninger :(

Redigeret 20 juni, 2011, 02:45 i Åben debat for kvinder
Hej..

Jeg har et spørgsmål til Jer, som jeg går og spekulerer på.

Jeg har været sammen med min kæreste for 2 uger siden, hvor vi har haft ubeskyttet samleje. I den periode var jeg lige i min æggeløsnings cyklus, og dagen efter er mine bryster blevet meget ømme og det er det nu stadig efter 2 uger og synes at brysterne er blevet lidt større og mere faste.

Jeg har også meget mærkelige mave/underlivssmerter, som gøre meget ondt især når jeg bevæger mig og lidt om natten, mærker jeg til det.

Ved ikke, selv hvad jeg skal tro på. Håber på Jeres svar, på forhånd tak.

Kommentarer

• Hej ja det er hurtig du reagere med ømme bryster . hvis du skulle være blevet gravid. det kan være homoner i din krop der gør du har ondt i brysterne. er du ikke udvokset bliver brysterne også ved at vokse til den rette størrelse. Men jeg tænker du saktens kan være blevet gravid. det er ikke sikkert du kan måle det endnu. i urin prøve. prøv at tage en test . kommer din menstruation ikke så tag til lægen og få en test eller blodprøve. held og lykke
  • Tak, for svar :-)

Jeg mener selv, at jeg er færdig udviklet da jeg er 23år. Har oplevet ømme bryster kun i puberteten og omk. menustrations dage. Jeg ved virkelig ikke, om jeg skal glæde mig, eller om det bare er noget andet. Men det så svært, især da der er 2 uger endnu indtil jeg skal have mensses. Og brysterne er ømme især om morgenen og smerterne kommer, og får forskellige tanker i gang i mit hoved.
  • Ja det er svær at vente indtil det kan måles . men spørg på apoteket hvornår om der er kommet nye bedre måder at måle det tidligere på. men det er normal der kommer mange tanker i hovedet på os når vi venter os . også indtil barnet skal fødes. nogle gange drømmer man også om det barn der er i maven. og man bliver bange om der sker noget med den. det er helt normalt. Det er kroppen der forberedder sig på barnet kommer. og alle sanser kommer ibrug for at beskytte barnet. men håber i vil beholde barnet hvis det er lykkedes at blive gravid. tale med din læge og du vil få flere råd der. held og lykke
  • Jeg er lige lidt forvirret: Det er to uger siden, du havde det ubeskyttede samleje, og der er nu endnu 2 uger til din forventede menstruation??

Da ægløsning er ca. midt mellem to menstruationer, må du således have en endog meget lang cyklus?

Men - det kort af det lange er, at man altså ikke kan mærke en eventuel graviditet allerede fra dagen efter samlejet, og hvis man overhovedet kan mærke noget som helst de første par uger, så er det meget, meget begrænset, så jeg vil gætte på, at dine nuværende gener skyldes en eller anden lille virus, eller ganske enkelt nervøsitet.

Når din cyklus nu er så usædvanlig lang, som den er, så kan det da være, det kan være vanskeligt at måle med en test nu, men på den anden side, så kan du da lige prøve med en test, når der nu er gået to uger.

De fleste har jo en cyklus på ca. fire uger, hvilket vil sige, at to uger efter befrugtning, så forventes menstruation, så derfor kan det da godt være, du vil kunne se noget på en test nu.
  • Jeg undrer mig ofte over disse indlæg.
    En til to dage eller ganske kort tid efter et ubeskyttet samleje, er der smerter ?? ømme bryster ?? eller andre mærkværdige symptomer. ??
    Det kan ikke være andet end nervøsitet for en eventuel graviditet.

Jeg troede unge var meget mere oplyste i vore dage end før i tiden. Det tror jeg faktisk ikke mere.

Man får da heller ikke smerter, når man er gravid.
  • Hej jo man kan godt få smerte når man er gravid . i underliv og livmoderhals det er forskellig fra person til person. Da jeg skrev første gang tænkte jeg ,at tanker på at være gravid kan forstærke føelsen af at være det . dermed siger jeg ikke at du ikke kan være gravid. Hunde kan forgive at være gravide og have mælk i brysterne . og bygge redeplads selv om de ikke er blevet parret. og ikke er drægtige. så hvad er vi mennesker også istand til at tro så meget på at være gravid . at vi får følserne. men jeg tænker vores kroppe er forskellige og nogen mærker hurtigt . og andre går der lang tid inden de mærker noget. hej
  • Måske skulle det være skrevet på en anden måde. Man får ikke smerter en til to dage efter man er blevet gravid.
    Senere i graviditeten kan der naturligvis opstå forskellige problemer, hvis uheldet er ude.

Jeg har aldrig hørt om nogen, der så tidligt i graviditeten havde ondt om natten ved bevægelse. Der må være noget andet galt.
Log in eller Registrér for at kommentere.