Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Brunt udflåd.

Redigeret 17 juni, 2011, 17:58 i PMS og menstruation
Hej. Jeg er en pige på femten år, og jeg har et par spørgsmål.

1. Jeg har haft normalt udflåd i 3-4 år nu. Og det er her for nylig blevet brunt. Sådan fra den ene dag, til den anden. Jeg har hørt, og læst på diverse sider at man får brunt udflåd op til menstruationen, men jeg har ikke fået mens. endnu. Kan det være et tegn på at min menstruation er på vej? jeg har også haft ondt "i maven" omkring hofterne, og hovedpine, i de dage mit udflåd har været brunt.

2. Er det rigtigt at man holder op med at vokse når man får sin menstruation, eller er det en myte?

Kærlig hilsen Sofie.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa
    Det som du kalder brunt udflåd er faktisk din første menstruation, det er jo fantastisk, tillykke med det. Der kan godt gå et par måneder før det kommer igen, det ved man aldrig i starten.
    Angående med at vokse, så er det rigtigt at den højdespurt som man ofte oplever hen imod den første menstruation den slutter, men man kan stadig vokse lidt.
    Vh. Janne.
  • Indstillinger
    Tillykke :)

    Jeg voksede (heldigvis) en hel del siden min menstruation startede.
    Nu er min krop en kvindes, dengang var den en ung teenagepiges.

    Du er ikke færdigudviklet.

    Som janne siger kan der sagtens gå flere måneder før du får brunt udflåd eller blod igen, men jeg vil lige tilføje, at det også kan være der kun går en uge, og at det kan være det er der én dag ad gangen eller i en uge...

    I mange måneder fremover kan det være uforudsigeligt hvornår der kommer noget, så jeg vil råde dig til at have et trusseindlæg, et lille bind og et par trusser i en lille makeuppung i din taske.
Log in eller Registrér for at kommentere.