Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P-piller - igen :-)

Redigeret 19 juni, 2011, 11:31 i Prævention
Jeg bliver nødt til at skrive helt konkret med dagene, så det ikke bliver for rodet. men søndag aften klokken ti tog jeg min p-pille hvorefter jeg havde samleje med min kæreste sent på aftenen, aftenen efter glemte jeg at tage min pille, som var den sidste i pakken. så tog jeg den godt nok, da jeg kom i tanke om det, men det var mere end 12 timer efter jeg skulle have taget den. Så holder jeg så en pause på syv dage nu, selvom der nogle steder står, at jeg skulle have fortsat med P-piller. Jeg har ikke fået menstruation endnu?
Jeg kan vel forhåbentlig ikke være gravid? -
Håber på hurtigt svar, da jeg føler mig lidt uvidende!

mvh Camilla

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jo, selvfølgelig er der risiko for, at du er gravid, når der har været kludder med p-pillerne.

    Jeg tror dog at der er langt større sandsynlighed for, at din blødning ikke er kommet endnu, fordi du er nervøs, end der er for, at du er gravid.
    Men jeg kan ikke vide det.

    Du har helt ret i, at du sikkert skulle være fortsat med næste pakke uden at holde pause.
    Du kunne måske også bare have smidt den sidste pille væk, holdt syv dages pause og så være startet på en ny pakke.

    Det står i indlægssedlen i æsken hvordan du skal gøre når der går kludder i det - det kan være forskelligt fra mærke til mærke - og det er derfor at det er så hamrende vigtigt at man læser indlægssedlen når man starter på medicin.

    Har I heller ikke læst at man skal bruge kondom i 7 dage efter at man har glemt en pille?

    Start på næste pakke tirsdag aften ligesom du plejer.

    Jeg håber din blødning kommer en af dagene - hvis ikke, så må du tage en test om et par uger.
  • Indstillinger
    Hej,

    Jeg mener ikke der er nogen risiko for at du er blevet gravid. Havde det været midt i en periode du havde glemt en pille, var der risiko for at din krop nåede at lave ægløsning, og derfor skal man beskytte sig på anden vis en uge efter. Men når man tager sin sidste p-pille har man jo normalt også sex indtil menstruationen kommer, og der er ikke tid nok til at lave ægløsning for kroppen. Så ro på, du skal nok få menstruation.
Log in eller Registrér for at kommentere.