Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

4000kcal men tager ikke på?

Redigeret 7 oktober, 2011, 05:20 i Sund kost
ja overskriften siger jo lidt sig selv, jeg æder og æder, spiser minimum 4000kcal om dagen, og det er sund kost(ingen McDonald) dyrker styrketræning og løber lidt.

nogen der ved hvad der evt. er i vejen med mig, og om der måske er noget jeg kan gøre.

jeg mistænker at jeg jo nok har problemer med at optage næringen, er der noget man kan gøre ved det?

på forhånd tak!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der kan være mange årsager, og du er nødt til at komme til lægen og blive undersøgt.
    Og det vil jeg råde dig til at blive, frem for bare at prøve dig frem.
  • Indstillinger
    jeg skal også til lægen på mandag,
    kan du nævne nogle af grundene til det? for synes ikke rigtigt man kan finde noget nogen steder
  • Indstillinger
    Men jeg ved ikke særlig meget om det. Ville blot opfordre dig til at blive undersøgt :)

    Mine eneste bud på hvor den kan være gal er stofskiftet eller tarmsystemet. Men det behøver slet ikke være en SYGDOM - nogle har vitterlig det problem du har.

    Jeg er overbevist om, at lægen, såfremt du ikke fejler noget, vil kunne henvise dig til fx. diætist med erfaring med det her.
  • Indstillinger
    Hej Jesper,

    Hvis du ikke tager på af en indtagelse på ~4000 kcal, betyder det ganske enkelt, at din krop behøver et større kalorieindtag for at opnå den ønskede effekt. Det er hurtigt muligt, at skabe et overblik, hvis du giver os lidt tal at arbejde med, såsom din højde, vægt og hvor aktiv din hverdag er. Du kunne også dele din hverdagskost med os, såfremt du ønsker en vurdering af den. Såfremt du ikke optager tilstrækkelig af den tilførte næring, burde det vise sig i din afføring.

    Ofte undskylder folk sig med, at de har et højt stofskifte, og derfor har svært ved at tage på. Dette er i langt de fleste tilfælde en dårlig undskyldning, såfremt man har forhøjet stofskifte (thyreotoksikose), bør man behandles.

    Hvordan gik det hos lægen?
Log in eller Registrér for at kommentere.