Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Birk, græs og bynke

Redigeret 16 juni, 2011, 01:25 i Allergi
Jeg har allergi for birk, græs og bynke mv. Det er blevet noget værre de sidste par år, især allergien for græs.
Jeg har i år prøvet Benadryl fordi de alnok jeg prøvede sidste år kun tog toppen. Jeg oplever det samme med benadryl.
Jeg har fået at vide der er 2 forskellige stoffer i de to ting.
Mit spørgsmål er derfor om nogle ved:
1: Må man tage begge på en gang?
2: Har man nogen fordel af at tage begge på en gang?
3: Giver det specielle bivikrninger at tage begge på en gang?

Jeg skal lige sige at jeg ved siden af pillerne tager både næsespray og øjendropper.

Allergisymtomerne for mig er:
Øjne klør
Kronisk forkølelse med snot, ondt i halsen, slim osv. Specielt om morgenen når man lige vågner er hals/snot slemt.
Sløvhed

Jeg prøver at følge rådene med at lufte ud aften, skifte sengetøj ofte osv, men der er ikke den store forskel

4: Findes der noget alternativt man kan gøre?

På forhånd tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Hvor er det godt du spørger, det kan være farligt at blande medicin, jeg har ingen erfaring med det du spørger om, men jeg tror du har brug for noget stærkere. Det der generer dig fra næsen giver halskatar, fordi der dannes for meget skidt, som løber derned, det skulle du gerne undgå. God bedring Helle8
  • Indstillinger
    Hej dine alnok giver sløvhed ved at tage dem. har du været hos din læge og få medicin alnok er ikke på recept. Jeg får mildin piller på hånd køb. hvis en pille ikke virker er det ok at tage to om dagen. men du kan få øjendråber og næsespray hos lægen . eller andet man kan også blive sprøjtet mod allergi mod græs . ellers er der tysk natur medicin som heil praktiker har . det har hjulpet mig godt. men det er dyrt. Med at blande de to medicin spørg på dit apotek først. held og lykke
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg har fik sidste år en sprøjte med binyrebarkhormon hos lægen fordi jeg ikke kunne være nogle steder pga græs allergi. Det er ikke en holdbar løsning men jeg har fået lov fordi det er så slemt..
    Ellers ved jeg at ALK har lavet en pille mod græs allergi som alle nu burde kunne få tilskud til.

    Håber det kan bruges..

    hilsen Sille
Log in eller Registrér for at kommentere.