Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Noritren

Hej !
Er det nogen har erfaring med NORITREN ? Jeg tager den i 5 uge og har det rigtigt dårligt ( fysisk bivirkninger), jeg ved det ikke hvor lang tid kan jeg holde ud ? Hjælp !!!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har taget noritren i 3x50mg hverdag i halvandet år, jeg har ikke haft andre bivirkninger end "mundtørhed" og "svedeture". Mundtørhed er nemt klaret med et stykke tyggegummi der fremmer spytproduktionen og svedeturene de holder op igen efter et stykke tid.
    Ellers har jeg ingen bivirkninger. Men fortæl din læge om dine bivirkninger, måske han kender et andre præparat du kan bruge istedet for Noritren.

    Jeg ønsker dig al mulig held og lykke :-)

    Claus
  • Indstillinger
    hej

    jeg er på 150 mg pr døgn, det har jeg været i 5 uger.. jeg fik valdoxan før og jeg er ikke glad for noritren..

    mine bivirkninger er:
    ekstrem mundtørhed(skal konstant have noget i munden ellers tørrer min hals ud - gælder også natten, intet hjælper heller ikke xerodent som er til det)
    derudover høj puls(fra 125/82 nu er den 145/92), hård mave, svimmelhed, enormt træt (sover meget, orker intet, slowmotion følelse), sveder ekstremt nemt og meget, hovedpine hver dag, forværret dårlig hukommelse, forværret koncentrationsevne, nedsat spiselyst, smagsforstyrelser, synsforstyrelser..

    og så er vi hvis ved at være der efterhånden... jeg får afvide af overlægen jeg går ved at jeg skal holde ud og at det forsvinder med tiden, men er godt nok ved at være der hvor jeg ikke tror på det..

    jeg startede på mirtazapin15mg så 30 mg (uden effekt), så cymbalta (uden den store effekt) så valdoxan25 mg så 50 mg (med effekt, god hjælp til søvn men forværring af angst), så er jeg kommet i psykiatrisk afd som mener noritren er et bedre bud - dog ser det ikke lige ud til at være det..

    har fået taget blodprøver som nu skal guide lidt om mængden i mit bold og så skal der revurderes om jeg skal have noget andet eller..??

    (Jeg har svær depression og svær PTSD)

    de siger at det er et af de bedste medicamenter til depression, og at bivirkninger forsvinder efter 12 uger fra start(dvs med optrapning). der vil selvfølgelig være undtagelser. det skal siges til noritrens forsvar at jeg ikke er helt "normal" hvad medicin angår. har problemer med overflade behandlingerne og optagelsen i kroppen.

    men håber da alt godt for dig.. :-) har snakket med flere på noritren som har været glade for det.. :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.